La celebració del patró del cos de bombers no es farà enguany el dissabte dia 8 de març, festivitat de Sant Joan de Déu, com tocaria, sinó que s’avançarà al divendres 7. Això no ha agradat a l’Associació de Bombers d’Andorra (ABA), que considera que no s’hauria de canviar de data per a la commemoració, i molt menys avançar-la, sinó que s’ha de fer quan correspon o en tot cas després.
Aquest fet, juntament amb l’enfrontament que hi ha actualment amb la direcció del cos, amb un recurs d’alçada presentat contra les darreres instruccions, fa augurar que no seran gaires els efectius que assistiran a la celebració d’aquest any, segons va explicar el president del sindicat, Joan Torra. “Hi ha hagut altres vegades en què Sant Joan de Déu ha caigut en dissabte i diumenge i no s’ha canviat, però suposo que el divendres és una millor data perquè puguin assistir-hi les autoritats; el cert és que hi ha un descontentament entre els integrants del cos per no fer la celebració el dia que toca”, va afirmar.
El dirigent sindical va indicar que fa uns dies van rebre com a associació sindical una invitació per participar en les activitats que habitualment s’organitzen en aquesta data, però la van refusar en vista del “mal ambient de treball” que hi ha en aquests moments en el cos. Per aquesta raó la seva opinió és que, igual que ja ha passat altres anys, els actes que tindran lloc finalment seran molt reduïts i hi haurà “poca assistència, tot i que individualment cada treballador pot fer el que cregui convenient”. Torra considera, a més, que si la celebració tingués lloc dissabte hi podria assistir molta més gent, ja que molts familiars dels membres del cos que treballen entre setmana tenen festa.
L’ABA recorda que ha mostrat la seva disconformitat amb la planificació que fa la direcció de les guàrdies. I és que, segons afirma Torra, “no pots programar amb temps cap activitat” perquè poden modificar el calendari de treball. “No sabem les festes que tenim d’un mes per a l’altre”, va recalcar. El sindicat critica també que no s’hagi arribat a un acord sobre les compensacions de les diferents especialitats del cos.