
Els representants dels treballadors van criticar ahir “la passivitat inexcusable del Govern”, després que el 13 d’abril conclogués amb silenci administratiu el termini per resoldre la sentència del Tribunal Constitucional. En aquest sentit, el sindicat va recordar que el 7 de setembre del 2009 el Tribunal va dictar una sentència en què reconeixia que l’acció policial i l’actuació de l’exdirector adjunt del cos especial, Sergi Flucha, duta a terme a la caserna de Canillo va vulnerar el dret a la intimitat i al secret de les comunicacions. Així mateix, la sentència reconeixia el dret dels bombers afectats i l’associació “a ser indemnitzats pels danys i perjudicis soferts”.
En aquest sentit, Amigó va assegurar que “fa un any que hi anem al darrere, però no s’obren expedients”, tret de l’obert a l’exdirector adjunt. Davant d’aquest fet, el sindicat reivindica que “s’obrin expedients a tots els actors implicats” amb l’objectiu de depurar responsabilitats. “En aquests moments encara no sabem què va passar o qui va donar l’ordre d’escorcollar la caserna, i això no pot ser”, va apuntar Amigó, que va afegir que “depèn com vagi potser acaba al calaix, i si és així tornarem a dir-ho”.
Pel que fa a la demanda de la indemnització, el màxim representant del sindicat va apuntar que “amb l’advocat hem estalbert unes quanties que ascendeixen a 60.000 euros, entre les despeses de l’associació, els advocats anteriors i la desena d’agents implicats en l’escorcoll de la caserna”. El president de l’ABA va assegurar que “el mal que s’ha fet és molt més gran”, si bé va matisar que “el que ens sap més greu” és que no s’hagin aplicat les sancions derivades de l’incompliment constitucional.
L’associació, poc optimista amb l’aprovació de la llei del cos
L’Associació de Bombers d’Andorra (ABA) es va mostrar ahir poc optimista sobre l’aprovació de la llei del cos especial, malgrat els missatges positius rebuts durant i després de la campanya electoral. El president del sindicat, Israel Amigó, va argumentar que “de moment ni uns ni els altres han tirat endavant la llei, i nosaltres entenem que una cosa és parlar i l’altra és fer”, i va concloure que “ens ho creurem quan la tinguem aprovada”.
Amigó va recordar que s’han fet “entre vuit i deu esborranys de llei” i va lamentar que el Partit Socialdemòcrata (PS) “tampoc ha mogut fitxa”, de manera que “en un any i mig no hem pogut tenir la llei de bombers”.