La incidència al servei de televisió d’Andorra Telecom ha afectat més de 2.000 persones. Segons va informar ahir la companyia, de les 28.000 llars que tenen fibra òptica, 12.000 són usuàries de Som TV i entre un 30% i un 40% s’han pogut veure afectades. El director general, Jordi Nadal, va comparèixer ahir per demanar disculpes per l’avaria i va anunciar que es donaran compensacions de forma individualitzada i en funció del paquet que es tingui contrac­tat, ja que “no és el mateix, per exemple, la gent que s’ha perdut carreres de motos” que altres casos. 

Nadal també va informar de l’estat en què es troba aquesta incidència, que ha estat provocada per una errada en la comunicació entre el servidor i el descodificador en el moment de posar-se en marxa i que no afecta la majoria dels descodificadors encesos però tampoc tots els que es connectaven. L’avaria va tenir lloc dimarts a la tarda i des d’aleshores es va buscar una solució temporal amb el suport dels dos proveïdors. 

Segons va explicar el director tècnic de la companyia, Joan Marc Lauga, es va fer una còpia de la màquina i es va trossejar el país geogràficament per repartir el problema i connectar-ho amb l’aparell que funcionava correctament. Això va permetre tenir el 50% dels usuaris sota una màquina que no planteja cap incidència i el 50% restants sota una altra que pot comportar una espera de fins a 60 minuts abans no funciona el servei. Andorra Telecom preveu que a mitjans d’aquesta setmana ja es pugui disposar de la solució definitiva i tornar així a la situació original.

A banda, Sant Julià de Lòria encara seguia patint ahir un problema específic (ja que la màquina té una configuració complexa), una incidència que es preveia tenir resolta a la nit. L'empresa va indicar que és complicat assenyalar quins són els indrets que han patit l’afectació, ja que el país està dividit en 31 zones de fibra.

Des d’Andorra Telecom es va exposar que per recuperar el servei els usuaris que tenen problemes amb Som TV han de reiniciar el descodificador i esperar una hora. En el cas que no funcioni poden trucar al 115. A més, es recomana als clients que no desconnectin el descodificador.
La companyia va informar que des de l’inici de l’avaria té dos equips treballant dia i nit per resoldre la incidència.