La millora en l’activitat comercial que havien de portar les obres d’embelliment de l’avinguda del Fener no ha arribat, segons els establiments d’aquest carrer. Els empresaris lamenten que no es potenciï la zona i alerten que algunes botigues que hi van obrir ja han tancat. Una comerciant de l’avinguda explica que s’hi va traslladar fa aproximadament un any. Des d’aleshores, les expectatives anunciades pel Comú d’Escaldes-Engordany (que veia la via com un segon eix comercial) no s’han acomplert, lamenta. “Les obres no han servit per a res”, conclou.
Per aquesta botiguera, encara hi ha aspectes a millorar a l’avinguda. Remarca la necessitat d’embellir els contenidors que hi ha just al costat de l’aparcament comunal del Fener i promocionar els comerços de la zona amb informació en aquest pàrquing. A més, critica que alguns establiments de restauració de les travesseres de Carlemany deixen els contenidors d’escombraries en aquesta avinguda, un fet que suposa mala imatge i brutícia, i també hi troba a faltar més llum quan es fa fosc, ja que “ningú hi ve a passejar”. Assenyala que un dels establiments que hi havia ja ha tancat i avisa que “jo també tancaré, perquè no hi ha al·licients”.
Precisament, el comerciant que ha abaixat la persiana recentment diu que ha tancat “perquè allà no hi ha gent”. Indica que quan es va instal·lar a l’avinguda pensava que podria captar alguns dels vianants que circulen per Carlemany perquè “és molt a prop de ple centre” però la realitat va ser que passaven “hores i hores en què no entrava ningú”. Aquest empresari lamenta que a “Escaldes-Engordany sols es pensa en Vivand” i “no ens deixen posar ni un rètol” indicant que allà hi ha més botigues ni repartir un fullet “que pugui embrutar Vivand”. A més, en la senyalització dels aparcaments es prioritza el Clot d’Emprivat en relació amb aquesta altra zona. Per tot plegat, apunta que “han fet molt maca l’avinguda però no han fet res més”, al mateix temps que considera que es podria fer més promoció del carrer. A això s’hi afegeix la brutícia que deixen els clients de pubs i establiments de restauració i les dificultats en la circulació. És per això que ara aposta per potenciar la botiga que té a Andorra la Vella, que també es troba en un carrer secundari “però cuidat”.
Una altra comerciant de l’avinguda considera que l’embelliment que s’ha fet “no llueix”, ja que hi ha aspectes que “no s’han acabat de polir”. Es tracta d’accions que tenen un cost “molt baix”, afirma. Coincideix en la necessitat de millorar la imatge dels contenidors que hi ha al costat de la minideixalleria, millorar tota la façana de l’aparcament comunal, així com de les parcel·les que ara estan buides. “S’han gastat els diners per fer unes voravies com Déu mana però hi ha aspectes que fan lleig, com la deixalleria o l’aparcament”, indica. A més, “els fanals són molt de disseny però la llum que fan és molt esmorteïda”. Coincideix que cal vetllar per la sostenibilitat però afegeix que aquesta il·luminació “no fa venir ganes de passejar”. Aquesta comerciant també critica els contenidors d’escombraries que deixen els restaurants dels carrers perpendiculars, que provoquen mala olor i brutícia. Amb tot, és optimista i creu que aquest és un carrer que “sense cap dubte amb els anys esdevindrà un carrer amb més trànsit de gent”.
D’una altra opinió és un comerciant de la zona que des del primer moment es va mostrar convençut que les obres no suposarien una millora de l’activitat. Diu que és un “carrer mort” perquè no hi ha botigues i que amb voravies menys amples funcionaria igual però garantiria una millor mobilitat. També destaca la necessitat d’embellir la zona de l’aparcament, millorar la il·luminació, que ara és “pobre” tot i que les llums són “maques”, i millorar la neteja. Sobre aquest darrer aspecte denuncia que a les dotze del migdia encara hi ha contenidors d’alguns restaurants de carrers propers. Coincideix amb la resta d’empresaris que s’ha denunciat al Comú, però afegeix que “segons a quin restaurador no el toquen”. Considera que les expectatives de la corporació eren massa agosarades, ja que és un carrer per a la gent del país, i afegeix que “el dia que treguin l’aparcament comunal ja podem tancar” perquè és el que el fa funcionar. Per això, apunta que els diners que s’hi han invertit són malgastats i que hauria estat més interessant “una cosa més pràctica”.