
El 55,1% dels lectors habituals de premsa diària del país s’informen a través del BONDIA, segons es desprèn de les dades de l’Estudi de Mitjans d’Andorra (EMA) del maig, fet per l’empresa TEC Investigació i Marquèting Operatiu, que, novament, confirma el rotatiu com el mitjà de referència al Principat.
I és que el BONDIA avantatja en 2,5 punts el Diari d’Andorra (52,6%), que perd onze punts percentuals respecte a l’Estudi de Mitjans d’Andorra del novembre del 2010, i en 21 el Més Andorra, (34,1%), i duplica els lectors d’El Periòdic d’Andorra (26,1%), que novament se situa com a quart rotatiu del país.
Respecte al perfil dels lectors, el BONDIA és el diari més llegit entre les persones de menys de 30 anys i també les que estan en les franges compreses entre els 30 i els 39 anys i entre els 50 i els 64, i entre les persones majors de 64 anys.
Pel que fa a la nacionalitat, el 53,3% dels andorrans que van respondre a l’enquesta són lectors del BONDIA, davant el 49,7% de residents espanyols, el 61,4% de francesos i el 68,9% de portuguesos. Així mateix, és el diari més llegit entre els residents que fa un màxim de deu anys que viuen al país (59,3%), entre els que fa entre onze i vint anys que hi viuen (59,65) i també entre aquelles persones que fa més de vint anys que resideixen al Principat (54%).
Pel que fa a l’ocupació de les persones enquestades, el 37,6% dels empresaris són lectors habituals del BONDIA, i també el llegeixen el 58,5% dels funcionaris. A la vegada, el diari supera àmpliament la resta de mitjans de comunicació entre jubilats i pensionistes, un 41,4% dels quals opten pel BONDIA per informar-se de l’actualitat. També llegeixen habitualment el rotatiu el 55,8% de treballadors del sector privat, el 68,1% de les persones amb càrrecs directius i el 51,8% dels treballadors qualificats.
Quant al nivell d’ingressos dels lectors, el BONDIA és el diari més llegit entre les persones que cobren fins a 3.000 euros mensuals, tot i que també el segueixen el 47,9% de la gent amb un salari d’entre 3.000 i 6.000 euros i el 48,1% de les persones que cobren més de 6.000 euros al mes.
Per parròquies, és el diari més llegit a Ordino (38,4%), la Massana (53,4%), la capital (56,1%) i Escaldes-Engordany (56,05), i supera també el 60% dels lectors a Encamp.
Així mateix, l’EMA posa de manifest que el 43% dels lectors llegeixen el diari a casa seva, un 37% ho fan als bars i cafeteries i un 28% al seu lloc de treball, mentre únicament l’1% dels lectors de premsa llegeixen el diari per internet.
L’empresa TEC Investigació i Marquèting Operatiu ha fet aquest estudi basant-se en 604 enquestes a persones majors de 18 anys fetes entre el 25 d’abril i el 6 de maig, a partir d’un mostreig aleatori.