A l’escola Ridolaina de Montellà fa dues setmanes que els nens més grans, els de cinquè i sisè, seuen en pilotes medicinals per treballar la postura corporal.

Les pilotes en què seuen obliguen els alumnes a mantenir una postura correcta, ja que en cas contrari es desequilibren i cauen a terra.
La iniciativa ha sorgit de la directora de la ZER Baridà, Núria Burgada, a què pertany el col·legi Ridolaina, després d’observar que els nens seien malament a les cadires i agafaven des de petits mals hàbits posturals.
El professor d’educació física del centre, Eduard Isern, ha explicat que des de l’escola es van fixar en diferents pràctiques esportives, com el Pilates, per solucionar problemes que tenien amb alguns nens que seien malament o amb els més nerviosos i que no estaven quiets. A més, l’escola ha contactat amb una fisioterapeuta de l’hospital de Puigcerdà perquè ensenyi als nens la millor postura per seure.
Que els nens seguin damunt de pilotes ha comportat certs canvis estructurals en l’escola. Les taules s’han fet una mica més amples perquè siguin més còmodes per als nens i s’ha fet uns petits faristols per als ordinadors, perquè els alumnes no hagin de forçar la postura en utilitzar-los.
Els responsables de la iniciativa es mostren satisfets pels resultats aconseguits en aquestes dues setmanes d’aplicació de la mesura i no es descarta ampliar-la als trenta nens de l’escola.