
L’església de Sant Pere Màrtir d’Escaldes-Engordany acull dilluns, a les onze del matí, l’últim adéu a l’empresària Júlia Bonet i Fité, que va morir dissabte a la matinada a Cambrils amb 89 anys.
L’església es quedarà petita per encabir tots els que voldran acomiadar Bonet, fundadora i presidenta de les perfumeries Júlia, que ahir van tancar en senyal de dol i no obriran fins demà.
Nascuda al Principat el 1922, Bonet va ser una pionera al país en la distribució de productes de bellesa i perfumeria. De fet, amb només 17 anys va crear una perruqueria als baixos de casa seva, que seria l’inici del negoci que arribaria a crear amb els anys. El grup actualment compta amb 63 establiments repartits entre les set parròquies i també a Espanya.
El cap de Govern, Antoni Martí, va lamentar la pèrdua recordant que coneixia Bonet des de petit, ja que ella havia nascut a cal Ferreró i ell, a cal Tomàs, dues cases veïnes de la part alta de la parròquia d’Escaldes.
El cap de Govern va destacar que en aquests moments “durs” de crisi econòmica com l’actual figures com la de Bonet “són l’exemple que ens en podem sortir”, perquè, com va recordar, l’època en què l’empresària va començar a tirar endavant el seu negoci sí que era difícil, ja que a banda del context econòmic mundial l’economia d’Andorra era incipient. Tal com va afegir Martí, gràcies a la “tenacitat, el treball i la generositat” Bonet va saber superar aquells moments durs i va tirar endavant un negoci important.