Andorra Turisme va ubicar un petit punt d’informació turística a l’Estació Nacional d’Autobusos (ENA) poc després de la inauguració de la infraestructura. Es tractava d’una prova pilot per veure la conveniència de tenir una persona destinada a aquest lloc d’entrada al país. Aquesta va permetre concloure que no era necessari, i ara els usuaris només hi poden trobar alguns fulletons sobre el país. La decisió d’Andorra Turisme, però, no satisfà la societat gestora de l’estació, que defensa la importància que hi hagi un punt d’informació turística tenint en compte que hi passen més de 300.000 persones a l’any. “Serà econòmicament viable o no, però per la imatge del país és important que hi hagi algú a qui poder preguntar”, va dir el director de l’ENA, Jaume Vidal.
El responsable de la instal·lació argumenta que potser només caldria que aquest punt estigués operatiu durant les hores en què hi ha més afluència de gent, que es coneixen perfectament. La proposta s’ha traslladat en diverses ocasions a Andorra Turisme i la intenció és mantenir la reivindicació. Així mateix, la direcció ha rebut les queixes d’alguns usuaris que tenen dificultats per arribar fins a l’estació perquè no està convenientment senyalitzada. Per aquest motiu s’assenyala que seria interessant reforçar les indicacions distribuïdes pel nucli urbà. L’altra gran demanda dels viatgers és la connexió de l’ENA amb les línies nacionals de transport públic, una petició que es resoldrà en breu amb les obres que s’han dut a terme a l’avinguda Tarragona, just al costat de l’estació. Vidal recorda que als passatgers que arriben o marxen al país amb autobús “se’ls complica molt la vida”, ja que per anar a buscar les línies nacionals han de caminar amb maletes per un carrer que fa pujada i amb unes voravies que no són adequades. Altres mancances que ja s’han resolt han estat la construcció per part del Comú d’Andorra la Vella d’un pàrquing proper, l’adequació de l’aparcament per a persones amb discapacitat i millores per a la tasca dels taxistes.
Amb tot, des de la societat gestora es recorda que hi ha certes mancances de la instal·lació que no es podran solucionar, tenint en compte que va ser construïda per acollir menys persones de les que hi transiten, apunten. La qüestió és que les manetes ja s’han hagut de canviar totes, les portes s’han redreçat, el paviment no és l’adequat per a un espai on passa gent amb maletes, ja que és molt embrutadís, i encara cal anar reparant alguna gotera. A més, no hi ha un vestidor perquè els empleats es puguin canviar de roba.
Per altra banda, l’estació està en converses per poder-se beneficiar de l’electricitat que generen les plaques solars que hi ha a la mateixa instal·lació. Des de la direcció es destaca que és l’edifici que més energia solar produeix, però aquest no se’n beneficia. En aquest sentit recorden que en el contracte es va recollir que tota l’energia seria per a FEDA i que la companyia seria l’encarregada de comercialitzar-la. Això vol dir que l’estació ha de pagar la factura de la llum.