L’Observatori de la Formació Professional (FP) està pendent d’acabar de perfilar un acord de col·laboració entre el ministeri d’Educació i Andorra Recerca + Innovació (AR+I). Segons ha anunciat avui el ministre del ram, Ladislau Baró, aquesta eina permetrà veure quina és l’evolució que ha de tenir la formació professional. “I una d’aquestes línies de visió de l’evolució de l’FP passa necessàriament pels oficis, per l’escola d’oficis”, ha declarat. I és que un i altre són dos projectes centrals tant per a Educació com per a Economia i Empresa i també per a la Cambra de Comerç i els agents econòmics.
Baró ha fet aquestes declaracions en el marc de la celebració de la final del projecte Tàndem, impulsat per Andorra Business i Educació i que enguany ha arribat a la desena edició. Per al ministre, Tàndem és un programa que posa en relleu “la capacitat de posar en connexió diferents instàncies, diferents nivells tecnològics i pedagògics, i de connectar professors i estudiants amb el món de l’empresa”. Un repte, aquest darrer, que es vol assolir a través de la Xarxa d’escoles emprenedores, que vol aplegar centres educatius de diferents sistemes educatius que tenen en comú la competència transversal de l’emprenedoria en la seva programació curricular. Tant Baró com la ministra de Presidència, Economia, Treball i Habitatge, Conxita Marsol, han valorat el programa d’una manera molt positiva.
Per Tàndem han passat durant aquests deu anys 700 alumnes, un centenar de professors i una trentena d’empreses. En l’edició d’enguany, hi han participat 71 estudiants i nou professors. Els projectes finalistes han estat tres, cadascun d’ells corresponents als reptes plantejats per tres empreses del país. En el cas de Soadco, els alumnes del grup Giansi 6 han plantejat una xarxa social interna i un espai físic per fomentar la pertinença dels nous treballadors. Per a la Universitat Carlemany, el grup Caland ha ideat una app per reforçar també la pertinença en un centre en línia. Per a Setap 365, l’equip Grand Group ha respost a l’objectiu de millorar la primera experiència dels joves d’entre 15 i 25 anys en l’esquí o altres activitats de neu amb un conjunt de propostes lúdiques en una pista per a novells. Ha estat aquest equip el que ha guanyat aquesta desena edició.