Diari digital d'Andorra Bondia
Un autobús de línia circula per Andorra la Vella.
Un autobús de línia circula per Andorra la Vella.

La Cooperativa celebra que el plec de les línies garanteix la viabilitat


Escrit per: 
M.S.C. / FOTO: J.G.

La Cooperativa Interurbana Andorrana considera que el nou concurs per a la concessió de les línies de transport públic nacional “corregeix substancialment” el primer plec, que va comportar un fort rebuig de les companyies i va acabar declarant-se desert. Així, segons va explicar el president d’aquesta empresa, Gabriel Dallerès, el concurs aprovat dimecres pel Govern garantirà la viabilitat econòmica del servei, un fet que no es produïa amb l’anterior.

Dallerès va apuntar que el plec dóna seguretat als adjudicataris, ja que s’han fixat unes tarifes determinades per a cada servei i també s’han determinat els costos tecnològics i el manteniment de la plataforma intermodal. En concret, es preveu que l’equipament tingui un preu de 9.000 euros per vehicle (si supera aquesta xifra, serà l’administració la que se’n farà càrrec) i, a més, es destinaran 7 cèntims per bitllet al manteniment de la plataforma. Tot plegat permetrà que “no hi ha hagi sorpreses” en el seu finançament, va declarar el president de la Cooperativa. Altres aspectes del nou plec que va posar en relleu Dallerès és que permet als licitadors fer una proposta global per als tres lots de línies (en l’anterior no es recollia), obre les portes a introduir mecanismes per reequilibrar la concessió si és necessari, i estableix que es podrà fer una aportació econòmica a compte o a favor del Govern. Aquest darrer element és fonamental per garantir la viabilitat econòmica de la concessió, va dir Dallerès, tot i que considera que hauria estat interessant fixar uns topalls ja que es poden presentar propostes “temeràries”. 
En relació a la desaparició dels contractes de la Tarja Magna, Tarja Blava i Bus lliure, el president de la Cooperativa Interurbana va assenyalar que no li sembla “ni millor ni pitjor” al mateix temps que va afegir que el sistema plantejat de cobrar per viatge el veu un “bon concepte”. A més, va recordar que el plec permet a les empreses ofertants fer propostes de millora més enllà del model plantejat per l’executiu. 
Per contra, Dallerès va avisar que el concurs no ha aportat cap solució a la forma com es transita entre el funcionament actual de les línies de transport nacional al nou servei. Això afecta principalment el personal que treballa en les dues companyies concessionàries actuals i els vehicles que aquestes tenen. La proposta que feien aquestes empreses era que els empleats i la flota poguessin passar als nous concessionaris amb unes condicions determinades. Aquest aspecte, però, no s’ha tingut en compte. Dallerès va advertir que en relació al personal es podria originar un conflicte si les noves concessionàries són empreses diferents a les actuals. 
El president de la Interurbana va destacar que aquesta companyia participarà en el concurs, fent “la millor proposta que puguem” i plantejant un ventall de complements més enllà del model proposat pel Govern. Ahir no va ser possible parlar amb la Hispano Andorrana.

autobús
línies
Cooperativa Interurbana Andorrana
Número de vots: 91
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic