Diari digital d'Andorra Bondia
Fa 30 anys que la Creu Roja s’ocupa del transport sociosanitari.
Fa 30 anys que la Creu Roja s’ocupa del transport sociosanitari.

La Creu Roja vol mantenir el transport sociosanitari, no competir en un concurs


Escrit per: 
M. P. A. / Foto: Facundo Santana

La Creu Roja vol renovar el conveni amb el Govern pel transport sociosanitari, “no volem competir en un concurs amb empreses privades”. Així de contundent s'ha manifestat el vicepresident de l’entitat, David Fraissinet, en referir-se a la situació de provisionalitat en la qual es troba el servei a l’espera de la decisió de l’executiu. Una decisió que en principi ja està presa, però que la Creu Roja considera que no és la millor. Fraissinet ha apel·lat a la història del servei: el va crear i començar la Creu Roja fa 30 anys i creuen que ho ha de continuar fent sense haver de presentar-se a un edicte. Per què? “No és la nostra filosofia perquè som una entitat sense ànim de lucre”, ha insistit. Per això la voluntat és trobar una solució “al més aviat possible”. Ara per ara, ha recordat, el servei es va renovant “tàcitament” cada trimestre, el que suposa que els 12 treballadors que el realitzen es trobin neguitosos i “desorientats” davant la incertesa del seu futur laboral. El que vol la Creu Roja és donar el millor servei i trobar un acord satisfactori per totes les parts implicades: els usuaris, l’entitat i el Govern, ha refermat Fraissinet. 

6.000 serveis el 2021
Precisament en relació amb el transport sociosanitari, les dades presentades revelen que es tracta d’un dels serveis més consolidats de la Creu Roja. Així es recull en la memòria del 2021 de l’entitat. I és que l’any passat es van realitzar 6.000 viatges, el que suposa un creixement del 0,2% respecte del 2020, ha exposat el director de l’entitat, Jordi Fernández. I encara, quant al transport social individualitzat que també porten a terme, va créixer fins un 78%. 

Un altre dels serveis consolidat i en creixement és el de teleassistència, amb 564 usuaris el 2021, 18 més que el 2020. Dins de l’àrea social Fernández ha destacat l’augment d’usuaris del projecte Sempre acompanyats destinat a sobretot a l’acompanyament de gent gran o amb dificultats a l’hora d’anar al metge o a fer tràmits diversos. Així, si el 2020 van ser 59 els usuaris i 863 els serveis, el 2021 els usuaris van pujar fins a 78 i els serveis 1.546. Aquest i moltes de les tasques que porta terme l’entitat no serien possibles sense els voluntaris que hi col·laboren: fins a 570 l’any passat, un 5% més que el 2020.

Creació d’un comitè directiu per fomentar la col·legialitat

La Creu Roja Andorrana ha reorganitzat el seu organigrama introduïnt la figura del comitè directiu format per tots els caps d’àrea dels diferents projectes i serveis. Ho ha explicat el vicepresident de l’entitat, David Fraissinet. D’aquesta manera donen resposta a la necessitat de fomentar la participació i la col·legialitat adaptant l’estructura de l’organització a les necessitats actuals i futures. Aquest és un dels fruits del projecte Endavant junts que s’està portant a terme durant tot l’any després de la reincorporació del director, Jordi Fernández.

La Creu Roja
vol
mantenir
transport sociosanitari
no
competir
Concurs

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte