
Amb els arguments de la parcialitat del Tribunal de Corts, la vulnerabilitat del principi de legalitat, acusació i defensa i la denegació de les proves dels detectius privats, a més de la teoria del complot, la defensa del pneumòleg condemnat a cinc anys de presó i sis d’inhabilitació pel Tribunal de Corts per quatre abusos deshonestos i un de falsificació documental ha demanat la revocació de la sentència de primera instància i l’absolució.
Per la seva part, el ministeri fiscal i l’acusació particular volen la ratificació de la sentència. L’únic error que hi troba el fiscal és que “en superar els cinc anys de privació de llibertat, la condemna de presó hauria de ser ferma”.
Com a primer punt, la defensa va exposar la vulneració del principi d’acusació amb l’acumulació dels quatre delictes. La defensa no entén com les quatre denúncies, que per ell “no tenen relació”, poden servir per formar una sola causa i defensa la separació de les causes i que siguin jutjades una per una. Una opinió no compartida per l’acusació particular i el ministeri fiscal.
L’acceptació de les proves va ser un dels altres punts destacats i dels que més tensió van crear entre les parts. El lletrat de la defensa continua sense entendre que no se li acceptin les proves dels detectius que són “exculpadores” i que “haurien servit per confirmar i reforçar que moltes de les acusacions són falses”.
La defensa va assegurar que no han tingut el mateix tracte que l’acusació particular i va indicar que el president de Corts s’havia extralimitat al llarg de tot el procés “amb manifestacions greus i injustificables”. A més, la teoria del complot va tornar a sortir i l’acusació particular i el fiscal el van negar.