Diari digital d'Andorra Bondia
El director de comunicació de la CASS, David Caubet, va presentar ahir l'enquesta.
El director de comunicació de la CASS, David Caubet, va presentar ahir l'enquesta.

La gestió de les incidències amb la CASS, el menys valorat pels usuaris


Escrit per: 
M.S.

La gestió de les incidències dels afiliats i declarants amb la Caixa Andorrana de Seguretat Social continua sent un cop més l’aspecte menys valorat pels usuaris de la parapública, segons les dades que es desprenen de les dades del tercer baròmetre de satisfacció que va presentar ahir el director de comunicació, relació amb l’assegurat i mètodes de la CASS, David Caubet.
Tot i que el treball conclou que la Seguretat Social obté globalment una puntuació de notable, el 70% dels afiliats i el 75% dels declarants estan molt o bastant satisfets amb el servei, els afiliats (assegurats directes o indirectes i pensionistes) suspenen novament amb la mateixa nota que l’any passat, 4,5, la gestió de les incidències, mentre que els declarants (empreses i autònoms), que el 2018 també la van suspendre, l’aproven amb un 5 pelat.
Quant a les incidències, que un 14% dels afiliats i un 10% dels declarants assegura haver tingut, venen motivades principalment pel control de les baixes i les prestacions no cobertes, en el cas dels afiliats, i precisament per l’exigència que hi hagi més control de les baixes per part dels declarants, fet que fa “difícil poder-ho controlar”, tal com va admetre Caubet.
Pel que fa a la informació facilitada, l’altre aspecte que els dos baròmetres anteriors apuntaven que calia millorar, es registra una “millora significativa” i tant afiliats com declarants ho valoren amb un 6,3. En aquest sentit, Caubet va recordar el treball que s’ha fet per millorar la gestió de la tramesa d’informació a partir de l’establiment de dos nivells d’atenció, un d’inicial amb “informació bàsica” que pot donar resposta al 80% de les consultes, i un segon nivell, a càrrec d’un tècnic, per a aquelles qüestions que no s’han pogut resoldre al primer nivell.
Encara en l’àmbit de la millora en l’atenció a l’usuari, Caubet va incidir en la bona nota que es dona a l’atenció del personal, un 7,3 en el cas dels afiliats i un 6,9 en el dels declarants, i va incidir en la valoració de qüestions com l’amabilitat, el coneixement, l’interès i l’empatia, que assegurats i pensionistes valoren amb un notable. 
Per contra, en el cas dels declarants, es constata una disminució de la valoració d’aquests conceptes, que del 7 del 2018 baixen al 6,6, un fet que el director de comunicació, en relació amb l’assegurat i mètode de la CASS va atribuir a la coincidència de l’elaboració de l’enquesta, feta per 9mk el setembre i l’octubre passat, amb el canvi de la cotització dels autònoms. En aquest sentit, Caubet, que va assegurar prendre nota d’aquest “toc d’atenció”, va admetre que davant de qualsevol canvi legislatiu o reglamentari que hi hagi, la CASS “ha de donar una resposta molt ràpida i molt bona” a les consultes que pugui comportar.
D’altra banda, l’enquesta posa de manifest que passar per l’oficina continua sent el canal preferent dels afiliats per contactar amb la CASS (58%) per davant de la via telefònica (13%) o telemàtica (29%). En canvi, entre els declarants la pàgina web i el correu electrònic segueixen sent la principal via per contactar (68%). En aquesta línia, Caubet va explicar que s’incidirà per mirar que els afiliats facin cada vegada més tràmits per internet i no es desplacin a les oficines. Entre les mesures, recordar a l’usuari presencial la via telemàtica i fins i tot acompanyar-lo per poder fer els tràmits en línia.

Increment dels ingressos per l’augment d’assalariats

El consell d’administració de la CASS va aprovar ahir la liquidació de comptes del tercer trimestre de l’any en què destaca l’increment dels ingressos a causa de l’augment del nombre d’assalariats i de treballadors per compte propi, segons va informar la parapública. 
Així, i després que els assalariats hagin crescut un 3,1% amb relació als nou primers mesos del 2018, els ingressos de la branca general s’han incrementat un 4,1% pel que fa al tercer trimestre de l’any passat. I és que la CASS ha ingressat fins a 92 milions d’euros per cotitzacions d’assalariats i autònoms, als quals cal sumar els 7,7 milions corresponents a les cotitzacions de prestacions econòmiques.
Pel que fa a la branca de jubilació, els ingressos per cotitzacions s’han incrementat en un 3,5%. La cotització d’assalariats i autònoms ha suposat 106,6 milions i les cotitzacions per prestacions 3 milions.

gestió
incidències
cass
valorat
usuaris
menys
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic