El Govern està molt satisfet de la reducció que es va fer durant l’any 2013 de l’ús de les bosses de plàstic. I és que el nombre d’importacions de les bosses d’un sol ús es va reduir en quatre milions, d’ençà que el Govern en prohibís la distribució. Des d’aleshores, sí que s’ha permès la utilització de bosses d’aquest material, però han de permetre ser utilitzades diverses vegades.
En aquest sentit, el ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, que va destacar la col·laboració dels ciutadans a l’hora de substituir les bosses de plàstic per les reutilitzables, va assenyalar que “evidentment encara hi ha marge per utilitzar bosses de plàstic de diversos usos, però els ciutadans del país fan servir molt les bosses reutilitzables, i això es nota”.
Més enllà de les bosses, la voluntat de l’executiu és que de cara al 2020 la meitat del que es produeixi al país es recicli. En aquest moment, va afegir, “estem al 40%, sumant vidre, cartró i envasos”.
Cal destacar que, tal com consta en el darrer balanç sobre la gestió dels residus de Medi Ambient, les grans superfícies han notat una davallada de la demanada de bosses de plàstic d’un sol ús d’entre el 40 i 70% en funció de l’establiment. En aquest sentit, cal recordar que a banda del reglament de prohibició de les bosses d’un sol ús des de Medi Ambient també es va posar en marxa una campanya per a la conscienciació, en el marc de la qual es van repartir 500 bosses tèxtils.