El sorteig de la Lotto 6/49 d’aquest dissabte ha repartit 5.040.515 euros a un únic encertant. Si també hagués encertat el número Plus, s’hauria endut més de 10 milions. L’estanc número 1 d’Esterri d’Àneu (Pallars Sobirà) va segellar el bitllet guanyador, amb sis apostes afortunades amb la combinació següent: 2, 3, 11, 12, 22, 33. Per a dimecres que ve hi ha un nou Pot Plus de la Lotto 6/49 de 

5 milions d’euros. 
“T’ha tocat la loteria?” era la pregunta més habitual ahir dilluns a Esterri d’Àneu, quan es va saber que l’estanc Casa Manela havia repartit més de 5 milions d’euros en un únic premi. Els veïns van anar encuriosits a l’estanc per saber si havia aparegut el premiat, que de moment es manté en l’anonimat. Marta Ricou, responsable de l’estanc, va explicar que molta gent els felicita i pregunten per la identitat del premiat, però de moment es desconeix qui és. Ricou va assenyalar que es plantejava retirar de l’estanc la màquina per jugar a la Lotto 6/49 donat que des que la tenen, des del mes d’octubre, fan una mitjana de quinze apostes setmanals. El premi que han repartit els ha fet replantejar aquesta idea i confien a augmentar el nombre de jugadors. La titular de l’estanc va explicar que tenen uns cinc jugadors fidels i que a aquests els van trucar perquè comprovessin la butlleta, però finalment no van ser els afortunats. La mitja dotzena restant de butlletes segellades, entre les quals es troba la premiada, poden pertànyer a veïns de la zona o a algun turista que hagi passat els darrers dies de Setmana Santa al Pallars. 
L’alcalde d’Esterri d’Àneu, Ramon Villuendas, es va mostrar satisfet pel fet que la localitat hagi repartit un premi d’aquestes característiques i va dir que si no ha deixat milions al poble almenys els ha donat una mica de ressò mediàtic. Villuendas va assenyalar que si l’afortunat és un veí d’Esterri d’Àneu espera que inverteixi part del premi en el mateix municipi. 
L’únic que se sap és que la persona afortunada va fer una única jugada d’un euro i va deixar que la màquina escollís els números a l’atzar. Amb aquesta tirada no va utilitzar la figura del jòquer. En cas d’haver-la utilitzat el premi s’hauria doblat. La celebració del premi a Casa Manela va ser doble, ja que va coincidir amb l’aniversari de la propietària. Actualment hi ha 2.100 punts de venda d’aquesta loteria catalana.