Diari digital d'Andorra Bondia
L’estratègia s'emmarca en els Objectius de Desenvolupament Sostenible i tindrà una durada de divuit mesos.
L’estratègia s'emmarca en els Objectius de Desenvolupament Sostenible i tindrà una durada de divuit mesos.

La Massana, Epicentre de la Gastronomia Sostenible


Escrit per: 
Redacció / Foto: Comú de la Massana

El Comú de la Massana ha encetat l’estratègia batejada com a La Massana, Epicentre de la Gastronomia Sostenible amb una presentació al sector turístic de la parròquia que ha comptat amb la presència d’autoritats comunals i nacionals. Aquest projecte uneix dos dels eixos de treball de la corporació, la sostenibilitat i la gastronomia, i engloba objectius ambientals, socials i econòmics, alineats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). La cònsol major, Olga Molné, ha recordat que el comú va tirar endavant, fa dos anys, el pla La Massana Sostenible, un pla que ara s’amplia posant el focus en la gastronomia sostenible. “Prenem el compromís de tirar endavant aquesta estratègia, basada en el potencial de la gastronomia com a motor per a contribuir a cuidar el nostre planeta”, ha afirmat Molné.

L’estratègia ha donat el tret de sortida amb la presentació pública del projecte, per posicionar la marca i exposar el contingut de les diferents etapes, encaminades a evolucionar cap a una gastronomia sostenible, respectuosa amb els recursos natural, econòmicament viable, que minimitzi el rebuig i prioritzi el producte local i de temporada. “Desenvoluparem l’estratègia en set etapes, durant un període de 18 mesos, en les quals a banda dels establiments de restauració també volem implicar a tota la ciutadania, a través de programes formatius”, ha explicat el conseller de Turisme, Comerç i Dinamització, Josep Maria Garrallà, i ha remarcat que el sector de la restauració és un actiu estratègic dins la parròquia que tindrà un paper destacat en aquest projecte, ja que més d’un terç de la despesa d’un turista es destina al menjar. Per portar a terme aquesta estratègia, el comú compta amb la consultoria de l’empresa especialitzada Win&Green.

A l’acte de presentació els visitants han pogut fer un recorregut visual del projecte, a través d’uns plafons descriptius i explicatius del procés, a més d’un vídeo que vol transmetre emocions, a través de la importància de la gastronomia com a part de la cultura. La part d’exposició s’ha completat amb una mostra fotogràfica molt suggeridora de diversos instagramers especialitzats en gastronomia. L’exposició es podrà visitar durant els mesos de juliol i agost al vestíbul de les Fontetes.

D’altra banda, la presentació també ha comptat amb un show cooking a càrrec dels cuiners Arnau Grau i Marc Dias, que han demostrat que la gastronomia sostenible és un tipus de cuina innovadora, creativa i variada, on el producte de proximitat i les receptes d’aprofitament tenen un paper cabdal. “Hem volgut transmetre que els aliments es poden aprofitar al 100%. Per exemple, amb la carabassa es poden fer molts plats i nosaltres avi hem fet una amanida, tallant-la en forma d’espagueti. Però amb la polpa es pot fer cabell d’àngel, la closca es pot infusionar i les llavors serveixen per plantar o bé es poden torrar i són comestibles”, explica Grau.

L’acte s’ha tancat amb una degustació de receptes tenint en compte criteris sostenibles. Justament, dins el vessant divulgatiu de la campanya, es proposaran diverses receptes per a l’aprofitament integral dels productes.

Andorra
la Massana
gastronomia

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte