Un total de 3.007 empreses i autònoms s’han acollit a les reduccions de la factura de l'electricitat ofertes per FEDA per als empresaris i autònoms més afectats per la crisi sanitària. El volum, destaca la companyia, representa aproximadament la meitat de les empreses del país. D'altra banda, pel que fa a l’evolució de la demanda diària respecte a l’any 2019, la xifra continua estant aquest mes d’abrilper sota del 30%, una tendència que es pot preveure que es mantindrà mentre durin les mesures excepcionals decretades pel Govern.

El balanç fet públic per FEDA, amb dades fins al passat dia 10, apunta que la major part dels sol•licitants de l'ajuda, el 77%, es beneficiarà de l’exempció total de la factura i la resta (un 23%) de la reducció del 80%. En relació ambla tipologia de clients que s’han volgut i pogut acollir a aquestes ajudes impulsades per la companyia, 2.153 són petites empreses i autònoms, un 25% dels quals s’ha acollita una reducció del 80%de la factura, i el 75% restant, a la reducció íntegra de la seva factura. Pel que fa a les empreses que són de gran consum, un total de 104 han sol•licitat l’aplicació dels descomptes en les seves factures; el 82% d’elles han sol•licitat una reducció del 100% de la seva factura. De les 750 empreses amb un consum mitjà d’electricitat que han demanat el descompte en la seva factura, el 84% d’aquestes gaudeix de la reducció íntegra en les seves factures.

A més d’aquesta mesura, FEDA també ha habilitat la possibilitat d’ajornar o fraccionar el pagament de les factures de l’electricitat fins a 12 mesos sense interessos. Durant aquest període, s’han rebut 46 sol•licituds de fraccionament de les factures i 400 demandes d’ajornament. També es garanteix que no s’efectuïn talls de subministrament en cap concepte.

Davant la situació generada per la COVID-19, la prioritat de FEDA també se centra a garantir el perfecte funcionament del servei i assegurar el subministrament elèctric a tot el país. Per això és imprescindible garantir la salut dels treballadors de l’empresa, assegurar que els contactes –tant entre els treballadors com amb els clients—siguin els mínims possiblesi que gràcies a aquest distanciament, es tinguin els equips disponibles necessaris per a un funcionament òptim de l’empresa. En aquest sentit, cal destacar que el funcionament de la xarxa elèctrica del país s’ha mantingut amb tota normalitat gràcies a la feina dels diversos equips de la companyia que estan presents a la central i asseguren el funcionament de tota la xarxa. Els equips de terreny han hagut d’intervenir en diverses avaries per diverses casuístiques. L’equip d’atenció al client reforçat ha respost de manera eficaç a les demandes rebudes d’ajornamentsi de reduccions de tarifa. En aquestes tasques, l’equip ha comptat en tot moment amb el suport del’equip de sistemes,que ha adaptat àgilmenttots els canvis necessaris.