Diari digital d'Andorra Bondia
El director del CRES, Joan Micó, presenta l'enquesta sobre hàbits de lectura.
El director del CRES, Joan Micó, presenta l'enquesta sobre hàbits de lectura.

La meitat dels escolars diuen que no els agrada llegir


Escrit per: 
Redacció / FOTO: Agències

Gairebé la meitat dels escolars del país afirmen que no els agrada llegir. Aquesta és una de les dades més destacades que es desprenen de l’estudi sobre hàbits de lectura entre la població escolar que el ministeri d’Educació i Ensenyament Superior i el Centre de Recerca Sociològica (CRES) han dut a terme entre el febrer i l’abril d’aquest any, en el qual han participat un total de 3.650 alumnes dels diferents centres educatius del Principat.   La presentació dels resultats de l’enquesta s'ha fet avui en una roda de premsa que ha servit també per donar a conèixer el nou pla de foment de la lectura entre els escolars d’Andorra 2021-2025. 

El director del CRES, Joan Micó, ha ressaltat algunes de les dades extretes de l’enquesta com ara el fet que, a mesura que els infants creixen, la seva passió per la lectura “disminueix”. Micó ha exposat que només un 21% dels joves diuen que llegeixen diàriament i que un 57% dels alumnes no han visitat mai la biblioteca comunal o nacional. És més, un 39% no ha accedit en cap moment a la biblioteca de l’escola. Micó ha destacat igualment que en relació amb els hàbits d’oci dels més joves “la lectura es troba en penúltima posició” i “hi ha una diferència significativa entre gèneres”, amb més noies que llegeixen que no pas nois.

De la seva banda, la ministra d’Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla, ha reconegut que la lectura “no està present en la vida dels adolescents” i ha explicat que els centres els fan cada vegada més partícips a l’hora d’escollir les lectures que es treballen durant el curs a banda de les obligatòries.  “Hi ha llibres que per saber, per cultura general, s’han de conèixer i s’han d’haver llegit”, ha afegit.

En aquest context el pla de foment de la lectura pretén incentivar els hàbits lectors amb la implicació dels alumnes, però també dels docents i dels centres escolars. “En un primer moment prioritzarem els alumnes de més de 12 anys, ja que les dades de l’enquesta demostren que és la franja d’edat que menys llegeix”, ha anunciat la directora d’Inspecció i Qualitat Educativa, Marie Pagès.

Ester Vilarrubla

Compartir via

Comentaris: 2

Comentaris

Ens espera un futur ben negre amb aquesta nova generació...i molta culpa la tenen els pares a casa, que també estàn endollats als dispositius en comptes de educar als seus petits
Els pares i l'escola amb les noves tecnologies. El més greu és que molts nens i nenes tenen dificultats per llegir i escriure amb pulcritut. Ja ningu es preocupa de la caligrafia. Són coses del passat. Cal fer un pensament.

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte