Entre les línies de treball de la nova junta del Sitca hi ha la d’establir relacions amb la resta de sindicats comunals, i si pot ser arribar a crear una plataforma que agrupés totes aquestes organitzacions per poder treballar conjuntament. La presidenta del Sitca, Carmen Castillo, és conscient que a dia d’avui l’activitat sindical als comuns és minsa, però confia a reactivar-la. “Quan comenci l’any, el primer que farem serà mirar de contactar amb els sindicats que hi hagi actius, que tampoc sabem ben bé quins són”, va explicar, de la mateixa manera que augurava que “potser se’n poden crear de nous”. Castillo no amagava que el desig seria que “cada Comú tingués sindicat per crear una plataforma comunal i també tenir relació amb la resta de sindicats de l’Administració”.
Uns contactes que consideren importants i necessaris pels canvis que introdueix la nova Llei de la Funció Pública, així com per tractar les modificacions que s’espera que hi pugui haver i que poden afectar les ordinacions comunals. “Amb el tema de la mobilitat dels funcionaris, que tots els sindicats treballin junts és un objectiu comú. No és qüestió que cadascú tiri per les seves”, va expressar el tresorer del sindicat, Josep Anton Blanco. En aquest sentit, la presidenta hi va afegir que “hi haurà coses que els comuns no estaran obligats a adaptar, però en aquest cas, si es pot treballar per unificar criteri perquè sigui igual per a tothom, estaria bé”.
Ara bé, els sindicalistes són conscients que costa mobilitzar la gent. “És difícil que la gent s’impliqui”, i més si es té en compte que fins que no s’ha pogut reactivar la junta, el Sitca havia passat un temps “amb activitat sota mínims”. Ara, però, asseguren que hi ha persones que es comencen a interessar pel col·lectiu. De fet, un altre dels objectius que tenen és poder guanyar afiliats i representar el màxim de personal de la corporació.
Des del Sitca també s’està molt atent a les eleccions i s’ha organitzat un debat amb les candidates. També esperen que la pròxima corporació mantingui el tarannà participatiu i dialogant que diuen haver trobat amb Conxita Marsol.