La policia va aprovar ahir el recorregut de la manifestació de l’1 de Maig proposat per l’organització després de la reunió mantinguda amb aquest propòsit per part de representants del cos d’ordre, Protecció Civil, el Servei de Circulació d’Andorra la Vella i el d’Escaldes-Engordany i el departament de Transports del Govern, segons va confirmar el secretari general de la Unió Sindical d’Andorra (USdA), Gabriel Ubach.
Tot i que els darrers anys era habitual que se celebrés al matí, enguany la marxa començarà a les 7 del vespre a la plaça Coprínceps d’Escaldes-Engordany, tot i que la convocatòria s’avança a dos quarts de quatre de la tarda per celebrar un dinar popular. El recorregut transcorrerà per l’avinguda Carlemany, la cruïlla amb l’avinguda Meritxell, la CG-3, la Dama de Gel, l’avinguda Consell d’Europa, l’avinguda Doctor Mitjavila, l’avinguda Meritxell, la plaça Príncep Benlloch, la rambla Molines i, per finalitzar, a la plaça del Poble d’Andorra la Vella, on, cap allà a les 9 de la nit, es faran els parlaments finals dels organitzadors: USdA, Coordinadora per un habitatge digne, Plataforma Sindical i Stop Violències. En total, 1,8 quilòmetres.
A banda de la manifestació, també es presentarà una iniciativa legislativa popular (ILP), o si més no del seu “esbós”, que serveixi per “obrir un debat seriós sobre quina Andorra volem”, segons va explicar Ubach. La voluntat és que es puguin sumar a la iniciativa les diferents associacions de caràcter social i que el text pugui ser el més representatiu “de tota la societat andorrana” possible, perquè inclourà disposicions sobre habitatge, salaris i vida digna.