La policia ha detingut aquest cap de setmana al Pas de la Casa dos homes no residents de 29 anys com a presumptes autors de delictes contra la funció pública per desobediència i resistència als agents de policia i Duana. Efectius dels dos cossos efectuaven una vigilància en matèria d’antifrau quan van localitzar un grup de presumptes contrabandistes dipositant diverses bosses amb tabac al maleter d’un vehicle amb matrícula francesa. En el moment de controlar-los, els sospitosos van fer cas omís de les indicacions dels agents fins que, finalment, van aturar el cotxe i van intentar fugir desobeint els funcionaris. Quan els policies i duaners els van interceptar, els sospitosos s’hi van resistir amb violència. En el maleter del vehicle es van localitzar 1.300 paquets de tabac valorats en poc més de 5.000 euros, una quantitat que no arriba al límit penal i, per tant, és una infracció administrativa, segons detallen des del cos d'ordre.

Altres detencions

Durant la darrera setmana, la policia va detenir, a Escaldes-Engordany, un home de 56 anys com a presumpte autor de delictes contra la integritat física i moral i contra la llibertat per haver agredit la parella i haver-la amenaçat de mort. L’arrest es va efectuar dilluns passat arran que l’hospital activés un codi lila i la dona interposés una denúncia per violència de gènere contra el marit. 

Un altre home i una dona, turistes de 39 i 32 anys respectivament, van ser detinguts diumenge al vespre a Andorra la Vella també com a presumptes autors contra la integritat física i moral per haver-se agredit mútuament. 

Pel que fa a la conducció sota els efectes de l’alcohol, els darrers dies la policia ha arrestat sis persones. Una d’elles, un conductor de 26 anys que va ser detingut amb una taxa d’alcoholèmia de 2,29 després de tenir un accident de danys materials a la CG-1 la matinada de divendres en què no es va veure implicat cap altre vehicle. El cotxe circulava en sentit descendent d’Andorra la Vella a Santa Coloma quan va sortir de la via pel marge dret, va circular per sobre d’una zona enjardinada de la vorera i va acabar xocant, amb la part posterior del vehicle, contra la barana d’un aparcament. 

Una altra de les persones detingudes per positiu d’alcohol al volant és una dona de 27 anys controlada amb una taxa de 2,12 a qui una patrulla va controlar la matinada de dimecres quan la va veure conduir a una velocitat elevada, fent ziga-zagues i saltant-se un semàfor en vermell. 

La resta són quatre homes d’entre 33 i 36 anys detinguts per conduir amb taxes d’alcoholèmia d’1,06 a 1,84. 

Finalment, el cos de seguretat ha arrestat, al Pas de la Casa, un home no resident de 23 anys com a presumpte autor d’un delicte contra la funció pública per incomplir una ordre d’expulsió.