El Sindicat de Personal Adscrit a l’Administració General (Sipaag) adverteix que les prejubilacions dels funcionaris no poden tenir com a únic objectiu reduir costos. “L’administració no és una empresa privada sinó que ha d’atendre al ciutadà i donar-li un bon servei”, remarca el president del Sipaag, Lluís Anguita, que afegeix que “el servei no ha de donar beneficis”.
Així va respondre l’organització sindical a les manifestacions fetes per la ministra de Funció Pública i Simplificació de l’Administració durant una compareixença al parlament en què va parlar sobre transformació digital. El Sipaag recorda que sempre que s’ha prioritzat els costos, el servei ofert per l’administració se n’ha resentit. Per això apel·la a nou caure en els errors del passat. El sindicat també va remarcar que les paraules de la ministra semblen insinuar que el personal de l’administració de més edat no està preparat per desenvolupar les seves tasques ja que no està habituat a treballar amb les noves tecnologies. “Volem creure que no és així”, remarca Anguita i afegeix que tots els treballadors, tinguin l’edat que tinguin, s’han adaptat a les eines.
De fet, l’organització va voler posar en relleu la tasca del personal amb més experiència. Assenyala que és aquest el que acompanya els nous treballadors. “Tenir més edat no vol dir no estar fent bé la teva feina”, va declarar el president. Anguita també va observar que malgrat la digitalització dels tràmits sempre serà necessari l’acompanyament i l’atenció personalitzada i presencial. Apunta que sovint és complicat comprendre el llenguatge que utilitzen les administracions i que és necessari poder tenir informació clara sobre cada cas concret, ja que cadascun té les seves especificitats.