El Pla Gastronòmic d’Andorra ha desplegat aquest dilluns la segona jornada formativa prevista, que en aquesta ocasió s’ha dedicat al servei a la sala i al celler en l’hostaleria i la restauració. La sessió, que s’ha celebrat al llarg d’aquest matí, ha reunit una cinquantena de professionals vinculats a la gastronomia andorrana, com ara empresaris, cuiners, sommeliers i altres membres de sala. El ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, ha destacat en el seu parlament inaugural la importància de treballar en aquest aspecte amb l’objectiu d’assolir l’excel·lència en el tracte i l’experiència que el client s’emporta: “Aquest esperit de servei té molt a veure amb la nostra gastronomia d’alta muntanya, que es basa en el territori i el producte, però també en les persones i en els vincles que teixim”.
Al llarg de la jornada s’han abordat temàtiques essencials per buscar el perfeccionament en el servei a la sala i el celler, així com la fidelització del client, amb ponències que han posat el focus en l’elegància i hospitalitat a la sala, el perfecte maridatge, com integrar l’oferta de begudes en l’experiència del client o com enriquir la proposta líquida a través de còctels, combinats o altres formes; les claus en la gestió del negoci o la direcció d’un tres estrelles Michelin. També s’ha reflexionat sobre els aspectes que valora un periodista gastronòmic del celler i la sala d’un restaurant. Els continguts han estat impartits per figures de primer nivell com Pere Monje, director i propietari de Via Veneto*; Alberto Segade, cap de sala i sommelier de Kadeau**; David Seijas, sommelier d’El Bulli i Nas d’Or i Premi Nacional de Gastronomia; Pau Arenós, periodista i escriptor gastronòmic; David Rubert, consultor gastronòmic i gerent de Persapia Proyectos y Formación; François Monti, Academy Chair The World’s 50 Best Bars, i Roger Margalef, director de sala i vins del Grup Disfrutar & Compartir. La jornada ha clausurat amb una taula rodona on s’han tret conclusions i s’ha reflexionat sobre els reptes de futur.
Aquesta és la segona formació que se celebra en el marc del Pla Gastronòmic d’Andorra –la primera es va enfocar en el màrqueting i la comunicació–, que preveu un conjunt d’iniciatives transformadores per impulsar el sector i posicionar el país en el mapa gastronòmic. També s’han celebrat àpats a quatre mans amb la participació de xefs andorrans i figures de projecció internacional a Barcelona, Madrid i Tolouse. La pròxima acció prevista és el Campus Andorra Orígens, una trobada immersiva prevista per a l’any que ve i dirigida als professionals més compromesos amb la cuina andorrana.