El parc del Prat Gran de la Massana es transformarà novament del 17 al 20 de juliol vinent en la Serenalla Market, l’"esdeveniment multidisciplinar de l’estiu al país", com han coincidit a assenyalar la cònsol major massanenca, Eva Sansa, i el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, en la presentació del certamen, que enguany s'expandirà cap a la zona esportiva del parc per adaptar-se a les necessitats dels visitants. I és que, com ha dit la consellera de Turisme, Mònica Solé, “a la Serenalla la gent no hi ve només a fer una volta —hi ve a estar-s’hi. A compartir, a menjar, a descansar, a gaudir amb els amics i la família. Per això, aquest any incorporem més zones de convivència i de pícnic”.
La Serenalla manté la seva aposta per una programació àmplia i inclusiva, amb més d’una seixantena de parades de producte local, artesanal i vintage, foodtrucks i estands gastronòmics, concerts, tallers familiars, sessions de ioga i banys de bosc. A més, la col·laboració amb el Festival Ull Nu portarà una sessió especial de curtmetratges al parc.
La temàtica d’aquesta edició gira entorn dels somnis, com a element creatiu i inspirador. “Els somnis són indispensables per imaginar i crear. I a la Serenalla volem compartir aquest esperit amb tothom qui ens visita”, ha assegurat Solé, que tambñe ha destacat la incorporació d’un espai d’educació en bicicleta per a infants i joves, en col·laboració amb Pal Arinsal, com una nova proposta que enllaça amb el segell La Massana Ciclista i els valors d’un oci actiu i saludable.
La consellera de Turisme ha remarcat que la Serenalla creix en dimensions però també en participació i implicació. Per això ha agraït la col·laboració directa d’Andorra Turisme però també d’altres d’entitats, que creuen en el projecte i estan contribuint en el seu creixement, com és el cas de Morabank Andorra, que enguany patrocina el festival.
Un dels eixos principals del festival continua sent la sostenibilitat. L’Àgora Sostenible, amb el suport de FEDA, oferirà taules rodones i activitats formatives sobre temes com l’economia circular, la cultura, o el benestar. Les sessions es podran seguir per streaming a Andorra Televisió, media partner de la Serenalla, i també estaran disponibles posteriorment en línia.
La cònsol major ha explicat que “la Serenalla va néixer amb una vocació clara i diferenciada: ser un espai de benestar, de diversió, de trobada i de connexió amb l’essència del nostre territori. Per això penso que ha arrelat al cor de la nostra parròquia i dins el calendari cultural i lúdic del país”. Torres ha afegit que “la Serenalla és un valor diferencial de l’oferta turística del país, un esdeveniment únic que tothom espera i que cada cop atrau més turistes”. Actualment, el 70% del públic és local, mentre que el 30% són visitants que venen a viure l’experiència.