L'alcalde de la Seu d'Urgell, Albert Batalla, i el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Jesús Fierro, han anunciat aquest dimarts que a principis d'aquest pròxim estiu s'iniciaran les obres d'urbanització de la plaça Joan Sansa. Batalla ha destacat que aquest projecte ha estat dissenyat i redactat pels serveis tècnics municipals mentre que la Regidoria d'Urbanisme ha parlat amb els representants dels veïns amb l'objectiu de tenir el seu aval. Des de l'Ajuntament destaquen que també s'ha mantingut un diàleg obert amb tots els grups municipals del Consistori perquè fos un projecte amb el màxim consens possible. 

 Fierro ha explicat que l'execució d'aquesta obra, que compta amb un pressupost total de 956.275 euros, es realitzarà a través de dues modalitats: una d'externa mitjançant un procés de contractació per un import de 571.093 euros, i una altra per mitjà de les brigades municipals per un import de 385.182 euros. El tinent d'alcalde d'Urbanisme ha destacat que el finançament de l'obra es realitzarà a través de fons propis de l'Ajuntament i que es licitarà a principis del mes de maig, “fet que ens permet afirmar que les obres s'iniciaran així que arribi l'estiu”. Les obres està previst que finalitzin entre finals d'aquest any i el primer quadrimestre de 2017, “tot depenent de la climatologia”, ha assegurat Fierro. 

La plaça de Joan Sansa, que consta de 8.900 metres quadrats de superfície, actualment està subdividida en quatre parts, ja que s'hi encreuen el passeig Pasqual Ingla i el carrer Comtat d'Urgell. Amb les obres d'urbanització passarà a tenir una superfície única. El carrer Comtat d'Urgell, que va de nord a sud, serà de trànsit lent i no s'hi podrà aparcar. Pel que fa al passeig Pasqual Ingla tindrà continuïtat entre les avingudes del Salòria i de Pau Claris.

La plaça, dividida en quadrants, tindrà quatre espais ben diferenciats pel que fa a usos, i estaran ben delimitats per abundant vegetació. Així, al quadrant sud-oest hi haurà una pista de joc poliesportiva per a esbarjo, mentre que a la part sud-est s'hi construirà una pista de patinatge. El quadrant nord-oest comptarà amb dues zones de jocs infantils, una per a infants de 0 a 3 anys, i una altra, per a nens i nenes a partir de 3 anys. Al quadrant nord-est s'hi construirà un escenari fix que esdevindrà un nou espai cultural de petit format.