La coneguda prova ciclista de resistència ‘Quilòmetre 0’ arrenca demà a les 6 del matí des de la Puerta del Sol de Madrid. En aquesta sisena edició, un centenar de participants s'enfrontaran a un exigent desafiament de 724 quilòmetres que els portarà fins a Andorra en un temps màxim de 100 hores. Segons s'exposa en un comunicat, més enllà del repte físic, la cursa posarà a prova la fortalesa mental dels ciclistes en una aventura marcada per l'esforç, la superació i la convivència.

Darrere d'aquesta iniciativa es troba, un any més, Miguel Silvestre. L'exciclista i aventurer madrileny rebutja etiquetes com la de coach o entrenador, ja que la seva feina se centra a acompanyar les persones en moments de canvi i ajudar-les a assolir els seus objectius superant els seus propis límits. Silvestre ha aplicat aquesta filosofia transformadora en entorns extrems, com al Nepal amb supervivents de càncer al Reto Pelayo Vida, ajudant Àlex Roca a conquerir la Titan Desert, o treballant amb persones amb discapacitat intel·lectual en proves de MTB de màxima duresa.

En aquesta edició, els ciclistes tornaran a gestionar les etapes lliurement. Mentre que els primers classificats acostumen a pedalar pràcticament sense descansar, la gran majoria dels participants completarà el recorregut en quatre etapes. Enguany, la principal dificultat de la prova no vindrà determinada per l'altitud, sinó per la solitud i l'intens calor que caracteritzen el pas pel desert dels Monegros. Avui dimarts, durant la vigília de la sortida, els participants ultimen els darrers detalls d'una cita que promet ser un procés de transformació personal per a cadascun d'ells.