Diari digital d'Andorra Bondia
Els ciutadans busquen cada vegada més el millor preu a l’hora de triar l’autoescola.
Els ciutadans busquen cada vegada més el millor preu a l’hora de triar l’autoescola.

Les autoescoles estudien demanar ajudes pel preu del carburant


Escrit per: 
M.P.A. / Foto: Facundo Santana

Les autoescoles no descarten demanar ajudes al Govern per pal·liar l’increment del preu del carburant. De fet, des de mitjans de juliol fins ara el cost ha anat baixant, però l’escalada del preu del carburant els ha impactat significativament perquè el combustible és per al sector una matèria primera de la qual no poden prescindir. 

Així ho reflecteix la responsable de l’autoescola Unió, Elena López. En el seu cas, explica que sempre “estan a l’aguait a veure si els preus del carburant baixen”. Fins al punt que “els fa ràbia si resulta que han omplert el dipòsit un dia i l’endemà està més barat”. De tota manera, reconeix que s’han d’adaptar a la situació. Segons López, abans de l’estiu van considerar la possibilitat de demanar ajudes al Govern com s’ha fet amb altres col·lectius, transportistes i taxistes, però de moment no ho han plantejat “perquè ara anem tots molt atabalats”. I és que resulta que precisament ara, els mesos d’estiu, és l’època de l’any que més treballen i “al final no s’ha fet”. De cara al setembre, creu que en tornaran a parlar i es reuniran per fer una sol·licitud al Govern per entrar dins dels paràmetres de les ajudes que reben els sectors abans esmentats. Amb tot, López vol deixar clar que malgrat aquest augment del preu del carburant “no s’han tocat preus”. Per ser justos, matisa, ja fa molt de temps que no han apujat les tarifes. “I tocaria”, remarca, però de moment s’ha pensat “que no era el millor moment per fer-ho”. Així doncs, són els mateixos negocis els que assumeixen l’increment de costos que suposa pagar el gasoil més car sense repercutir-ho, per tant, en els clients. 

Segons la propietària de l’autoescola Rubén, Katia Oliveira, “l’encariment dels combustibles ens ha afectat molt”. En el seu cas especifica que mantenen les  pràctiques al mateix preu que abans i que únicament han apujat la tarifa de la renovació dels papers si un client exhaureix les possibilitats inicials de presentar-se a l’examen. Així, si fins ara pagaven  198 euros ara n’abonen 210. Però vol deixar clar que només és en aquest supòsit i que això no afecta els clients que tenien contractes de fa temps perquè “s’han de respectar” i el client podria fer reclamacions si hi hagués alguna mena d’incompliment. El que sí han notat és que “la gent es mira molt els preus”. En aquest sentit, assegura que la diferència l’estan assumint des de l’autoescola. “Estem aguantant”, declara. També comparteix que durant l’apujada constant de preus van estar canviant de benzinera “però no ens ha servit de gaire”. I és que finalment han tornat a la benzinera que han fet servir tota la vida i que sí que els ha aplicat algun descompte, cosa que “ens ha ajudat una mica”. El que es podrien arribar a plantejar és apujar 4 o 5 euros les pràctiques, però de moment no ho faran perquè entenen que la ciutadania ja està patint un increment generalitzat de preus en el lloguer o l’alimentació i es troben en casos que fins i tot demanen fraccionar els 210 euros que han de pagar pel carnet. 

La clientela no falta
Tant López com Oliveira reconeixen que de moment la clientela no els falta. Així, López recorda que a l’estiu sempre es treballa més que la resta de l’any. En aquest sentit, confirma que a nivell de clients l’encariment del preu de la vida no es fa sentir. Aquest augment de clients durant l’estiu es deu fonamentalment als estudiants que tot just han acabat el curs escolar i tenen aquests dos mesos de juliol i agost per treure’s el permís perquè durant la resta de l’any ho tenen més complicat. En relació amb això, Oliveira puntualitza que els estudiants i les seves famílies volen que es treguin el carnet “ja” i és complicat perquè hi ha les vacances entremig. També vol incidir precisament en el fet que els clients es vulguin treure el carnet en dues setmanes, ja que considera que “és una cosa molt seriosa” i aquí es vol fer “molt ràpid, no com passa a Espanya”, diu. 

Toca assumir motos noves
Oliveira incideix en una altra despesa que han d’assumir les autoescoles a conseqüència del nou Codi de Circulació: “al setembre començarem amb motos noves” perquè han de tenir una motocicleta per a cada cilindrada. Això comportarà que el carnet de conduir motos costi més de treure, ja que “amb dues o tres pràctiques no n’hi haurà prou”. 

 

 

 

autoescoles
ajuts
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic