Diari digital d'Andorra Bondia
Les estacions esperen créixer entre un 2% i un 4% invertint 16 milions
Les estacions esperen créixer entre un 2% i un 4% invertint 16 milions

Les estacions esperen créixer entre un 2% i un 4% invertint 16 milions


Escrit per: 
M.S.C. / Foto: Jonathan Gil

Les estacions d’esquí esperen créixer entre un 2% i un 4% en forfets venuts aquesta temporada d’hivern. Per aconseguir-ho, Grandvalira i Vallnord han invertit gairebé 16 milions d’euros. Així, segons va explicar el director comercial i de màrqueting de Grandvalira, Alfonso Torreño, l’objectiu d’aquest domini és renovar la xifra rècord de clients de l’any passat i créixer un 2%. Quant a les novetats, va exposar que els 11 milions d’inversió aniran adreçats a millorar l’experiència del client. Una de les accions importants és afavorir l’agilitat dels esquiadors. Així, la capacitat de transport ha passat als 111.000 clients l’hora, un fet que evitarà cues i permetrà a l’usuari gaudir de la resta de serveis que hi ha a pistes. Torreño va puntar que “no hi ha més de cinc estacions al món que puguin donar aquesta capacitat de remuntadors”.
A banda, Grandvalira ha millorat la xarxa de canons, s’han ampliat pistes existents, s’ha introduït noves ofertes en l’àmbit gastronòmic, i s’ha continuat potenciant l’esquí de muntanya amb un nou circuit i el refugi de l’Illa. 
També Vallnord-Pal Arinsal projecta créixer un 2% en clients. La inversió que ha fet l’estació per aquest hivern és de 3,4 milions d’euros (una xifra que dista dels 1,7 milions de l’any passat). Les principals actuacions són el nou edifici del coll de la Botella (amb el qual es preveu una facturació de 600.000 euros), un nou telefèric a Arinsal i nous canons de neu, a banda d’altres millores en el servei i noves activitats.
Qui preveu créixer més és l’estació Vallnord-Ordino-Arcalís, que estima un increment del voltant del 4% gràcies a les inversions fetes i el treball per garantir l’obertura de l’estació, segons va explicar el director, Xabier Ajona. La inversió realitzada puja a uns 1,5 milions d’euros, amb els quals es renova part de les instal·lacions de canons –que garantirà la neu al sector inferior de l’estació–, un nou telesquí a la Coma, i es fan altres millores com ara un nou itinerari d’esquí de muntanya o un servei de transport per als clients des de l’hotel fins a la neu, una acció que permet un canvi qualitatiu en confort, va dir.
Quant a l’impacte que podria tenir a Vallnord l’entrada d’un inversor privat a Arcalís, el director de Pal-Arinsal, Josep Marticella, va remarcar que “a dia d’avui, el model de negoci està força clar”, ja que Vallnord és la “marca paraigües” en què les dues estacions se senten còmodes, amb un forfet que les uneix, mentre que cada societat es comercialitza de forma individual. Per això, Marticella va indicar que l’entrada d’un privat a Arcalís “ens genera una expectativa positiva perquè tot el que és positiu per al nostre soci acabarà sent bo també per a Vallnord i indirectament per a nosaltres”.

Preocupació pels talls
Les estacions van mostrar la seva preocupació pel fet que es puguin produir nous talls en la carretera d’accés a Andorra. “És una situació complicada que pot afectar el client”, va dir Torreño; mentre que Marticella es va mostrar a l’espera que la situació a Catalunya millori d’aquí a un mes. La crisi a Espanya arran del procés independentista català, però, no s’espera que tingui un impacte negatiu en els resultats d’aquest hivern. Marticella va explicar que les xifres de forfets de temporada i les vendes online que es disposen fins ara no anuncien que el context els pugui afectar. També els mercats internacionals funcionen en positiu i gran part de la turoperació té previst arribar a l’aeroport de Barcelona. Torreño va afegir que el mercat espanyol suposa el 55% del total de clients, però que la resta estan tenint una “resposta molt alta” que permet no dependre d’un únic mercat. Així, en el cas que es produís una “petita baixada” d’esquiadors espanyols, es podria compensar amb la resta.

Treball per mantenir la marca i el forfet de Grandvalira més enllà dels propers dos anys

Les societats que formen Grandvalira estan treballant perquè, passades les properes dues temporades, es pugui mantenir la marca i el forfet conjunt. “Crec que no tindrem cap problema per mantenir el producte Grandvalira i donar un servei global més enllà dels canvis en la gestió que hi puguin haver internament”, va dir Torreño. En aquest sentit, el director de Grandvalira va explicar que s’ha mantingut el ritme d’inversions perquè el client no pugui percebre que “passa alguna cosa” al domini esquiable. En aquest sentit va insistir que s’ha fet un esforç molt gran en consolidar la marca Grandvalira i considera que la millor opció per al client, per a Andorra i per a les estacions és “mantenir el producte Grandvalira”. “Estem mirant com ho fem i com gestionem internament el canvi de gestió”, va declarar.

estacions
créixer
2%
4%
invertint
16 milions
Número de vots: 506
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic