Les obres del vial de Sant Julià de Lòria generen opinions diverses entre els veïns i comerciants de la zona. Mentre alguns en diuen tots els mals perquè consideren que és el motiu que ha deixat els seus establiments sense clients, altres consideren que val la pena patir una mica perquè després en sortiran beneficiats. Ara bé, fent una petita enquesta a la zona, si una cosa queda clara, és que tothom considera que els ha faltat informació. 


La majoria de comerciants amb qui es va contactar no van voler aparèixer amb noms i cognoms i van ser especialment crítics amb la falta d’explicacions i van demanar, també, més places d’aparcament. Des d’Esports Jorma ho tenen clar: “Si es fa bé, en quedarem satisfets, però si es fa malament, pot ser un problema”, van apuntar. Així, consideren que cal “una bona senyalització del poble, zones verdes i ampliació de les zones d’aparcament”, fins i tot, disposar d’una passarel·la per als vianants per facilitar l’accés als comerços. Però alerten que “si es converteix en una carretera de trànsit ràpid, malament”.


Admeten que han contactat un parell de vegades amb el Govern per mirar d’esbrinar quin serà el projecte final, “però no hi ha manera. I cada dos per tres ho modifiquen”, asseguren, criticant “la improvisació i mala gestió de l’obra”.


Un altre de les preocupacions expressades per alguns veïns és al voltant de la pol·lució. Temen que el pont d’Isidre Valls es pugui convertir en un coll d’ampolla i si ara ja es fan un fart de netejar pols negre dels balcons, “si es queden els cotxes aquí parats, serà pitjor”. 


D’altres, en canvi, són més optimistes. “Estic content, segur que ens beneficiarà”, va afirmar Gustavo Prodoprigora d’AnemElèctric. Ells, però, creu que es podria intervenir a través del servei de circulació i “dividir el trànsit. Que una parta vaig pel vial i l’altra per dins el poble. Això ajudaria a donar vida”. També José Vila, de perruqueria Jena, explicava que “ara que s’ha acabat el soroll, ja no em preocupen les obres”. Vila creu que la intervenció pot ser una bona solució si bé admetia que “el que caldria és acabar la totalitat de la desviació”.