Naturland segueix la tendència de creixement i aconsegueix facturar un 10% més que l’estiu anterior. La fita suposa un nou rècord, ja que fins ara la facturació assolida l’estiu passat, de pràcticament 2 milions d’euros, era la millor aconseguida fins al moment per la societat. Aquest any, però, s’haurà arribat als 2,2 milions, complint així amb les previsions fetes pel director general del parc, Xabier Ajona, en el moment de presentar la temporada. D’aquesta manera, el 2022 va camí de seguir millorant els registres de la societat.
Pel que fa als visitants de la temporada estival, la xifra es manté una mica per sota dels 70.000 registrats l’estiu passat, situant-se molt a prop dels 50.000 visitants (juliol-agost i fins a l’11 de setembre). Cal destacar que la meteorologia de la segona quinzena d’agost, amb alguns dies amb ruixats durant les tardes, així com l’avançament del calendari escolar a Catalunya, han estat fets significatius que han restat visitants. Enguany cal recordar que tampoc hi ha hagut pont de la Diada de Catalunya, per la qual cosa, el nombre de dies festius dels clients de proximitat ha estat inferior a altres temporades.
Des de Camprabassa s'ha destacat, mitjançant un comunicat, que un any després de la renovació de la marca, i dos d’ençà que la nova direcció hagi fet el canvi de rumb, “Naturland continua en una tendència positiva”.
En aquest sentit, es considera que el canvi en la política comercial, amb la continuïtat de la campanya i amb el suport i aposta pels canals de venda online, han estat factors clau per assolir aquests resultats. L’estratègia ha estat decisiva per continuar posicionant Naturland com a destí de natura alineat amb les noves necessitats dels viatgers, un dels objectius que es marcaven en el full de ruta.
Per aconseguir aquests resultats, com l’any passat, s’ha potenciat la compra dels paquets d’activitats, prioritzant que els visitants gaudeixin més temps al centre, fet que ha contribuït a consolidar la despesa del client. A més, s’ha promogut més intensament la compra a través del web propi, com a garantia per poder dur a terme les activitats.
Així, per accedir al Tobotronc s’ha continuat amb la limitació d’un viatge per persona i sempre amb reserva prèvia, amb la finalitat d’assegurar el viatge a totes les persones, evitant aglomeracions en la cua de l’activitat.
També s’ha volgut posar en relleu la posada en marxa d’un nou sistema de control d’accés amb QR al centre a través de la compra anticipada, que ha permès agilitzar molt més la realització de les activitats, evitant el pas per les taquilles.
Activitats
Les noves activitats a la Cota 1.600, com el circuit Esquirol, l’Sklide i el tubbing han tingut molt bona acceptació entre els usuaris. Aquestes novetats han permès aconseguir una major rotació a les activitats, descongestionant les que tenen més reclam, sobretot en hores punta.
Un dels productes nous que més han agradat ha estat l’entrada combinada d’un viatge en Tobotronc més un sopar als capvespres, ja que ofereix una alternativa diferent als usuaris que només volen gaudir del giny, complementada amb un menú del Xiriburguer.
Tot i així els retards amb l’arribada de materials ha impedit que es pogués posar en marxa la nova atracció Forest Line a la cota 1.600 així com les obres de remodelació del segon pis de la Borda de Conangle.
En relació amb les activitats de la Cota 2.000, el Naturland Bike Center ha continuat oferint els seus itineraris i serveis, amb una ampliació del nombre de circuits i de km de recorreguts. Les rutes guiades en buggy o cavalls i les excursions de senderisme han complementat l’oferta, donant alternatives als usuaris que busquen experiències a la muntanya. L’activitat a la granja d’animals domèstics, així com l’aula de natura i les passejades pels circuits del Prat de Conangle han estat les més concorregudes, dirigides a un públic més familiar.
Pel que fa a la gastronomia, Naturland ha continuat oferint una oferta variada, en la qual, l’establiment El Foc de la Cota 1.600 ha aconseguit posicionar-se com a restaurant referent del Centre d’Activitats Outdoor, gràcies a la carta variada, amb productes de qualitat i la seva cuina singular al foc.
Calendari
D’altra banda, des de Naturland s'ha informat que el parc continuarà obert els caps de setmana amb propostes a les dues cotes fins que arribi la temporada d’hivern, quan es reprengui l’activitat a l’estació d’esquí nòrdic Naturland-La Rabassa.