Els viatgers que entrin al territori francès hauran de portar un certificat des d’aquest dimarts a mitjanit, una mesura que el Govern gal ha pres arran de la pandèmia de coronavirus. Al web del ministeri de l’Interior s’hi poden trobar tres certificats diferents: un per viatjar des de l’estranger a França, un altra per un desplaçament des de l’estranger cap a un territori d’ultramar, i el darrer per un desplaçament des de França cap a un territori d’ultramar. 

Així, segons va informar el Govern, si es viatja des de l’estranger cap a un territori d’ultramar, els viatgers s’hauran de sotmetre a un control sanitari a l’arribada. Això pot fer que la persona en qüestió hagi de restar en quarantena en una institució o bé al domicili. 
Els dos primers formularis proposen tres perfils: els residents de països tercers; els residents de països de la Unió Europea i Andorra, Regne Unit, Islàndia, Liechtenstein, Noruega, Mònaco, Suïssa, San Marino, el Vaticà; i els residents de nacionalitat francesa. Pels dos primers casos de residents, per tal de rebre l’autorització d’entrada al territori francès, els viatgers hauran de tenir la seva residència principal a França així com els cònjuges i els fills; estar en trànsit per retrobar la família; ser professional de la salut amb l’objectiu de lluitar contra la Covid-19; ser transportista de mercaderies; formar part d’una tripulació de vols de passatgers o mercaderies; ser personal de missió diplomàtica o d’una organització internacional; o ser treballador fronterer a les fronteres interiors terrestres. Pels residents francesos no es demana cap motiu.