L’Acadèmia Gastronòmica d’An­dorra i Pirineus ha presentat dimarts el projecte per donar a conèixer la cultura culinària andorrana i dels Pirineus.

L’acte va ser presidit pel president de l’Acadèmia Gastronòmica, Jaume Tàpies, i el president de la Reial Acadèmia de Gastronomia espanyola, Rafael Anson. El projecte, segons els impulsors, té una finalitat cultural i educativa sense ànim de lucre.
L’Acadèmia vol donar a conèixer la cuina dels Pirineus i Andorra, mil·lenària, i la variada oferta gastronòmica de qualitat de què es disposa avui dia. En aquest sentit, Tàpies va recordar la motivació que suposa per als turistes la gastronomia. “A Andorra i els Pirineus sabem que tenim aquesta cultura, i aquests últims anys hem pogut veure que, pel que fa a productes i restauració, s’ha fet un gran pas endavant i la gent que ens visita ho aprecia.”
Per la seva banda, Anson va esmentar el concepte de cuina de la llibertat, en què es trenca la rigidesa de les normes més acadèmiques i es crea la llibertat del cuiner, que passa de ser un artesà a un artista. També va fer esment de la necessitat de fer arribar la informació al públic. Anson va dir que està convençut que d’aquí poc temps Andorra serà un dels destins gastronòmics a escala internacional.  
L’Acadèmia confia que el conveni firmat amb la Reial Acadèmia de Gastronomia espanyola aportarà un gran valor per encetar el camí cap als objectius d’investigació, divulgació i promoció.  
Els promotors van destacar que els primers projectes seran la pàgina web, amb una guia online per difondre l’oferta.