Només 6 de 118 establiments complien amb l’obligació, establerta per la Llei d’Economia Circular, d’oferir i/o servir gratuïtament aigua de l’aixeta als clients. I 8 complien amb l’altra obligació d’oferir i/o donar el servei perquè els comensals poguessin endur-se el menjar que no s’havien acabat. Aquests són els resultats de la campanya per informar de les noves obligacions que estableix la Llei d’Economia Circular engegada a principis de juliol, segons va explicar el ministre de Medi Ambient, Agricultura i Ramaderia, i portaveu del Govern, Guillem Casal. Per facilitar que s’ofereixi aquesta informació als clients, el Govern, de manera coordinada amb la Unió Hotelera, ha elaborat uns distintius perquè es puguin col·locar de forma visible als establiments. La voluntat de la iniciativa permet fomentar la lluita contra el malbaratament alimentari així com també la prevenció en la generació de residus, alhora que es recorda als clients els drets que tenen quan accedeixen a aquest tipus de locals.

Amb l’elaboració d’aquests distintius es dona continuïtat a la campanya d’informació i sensibilització dirigida al sector de la restauració en relació amb el compliment de la LEC. Al mateix temps s’aprofita per revisar altres aspectes ambientals, com ara el seguiment correcte de la recollida selectiva, segons marca el Decret relatiu a la declaració del sector de l’hoteleria com a productor singular de residus d’envasos, de vidre, de cartó i d’olis vegetals usats, i si disposen de separadors de greixos, si escau.