
La campanya de recollida de taps impulsada des del departament de Medi Ambient ha permès que la Federació Andorrana d’Esports Adaptats (Fadea) disposi d’una nova cadira d’esquí.
El president de l’entitat, Jordi Casellas, va destacar que l’equipament omple un buit en aquest esport ja que pot ser conduïda per una sola persona, mentre que a les que tenien fins ara hi havia d’anar un monitor al darrere. Casellas va indicar que “és una modificació millorada de les cadires d’esquí adaptat” i una eina que els mancava.
La necessitat de disposar d’un equipament d’aquest tipus ja fa anys que es va posar de manifest. La cadira (d’iniciació) serà utilitzada per unes sis o set persones, afiliats amb paràlisi cerebral o amb molts problemes de mobilitat que estaven en llista d’espera. Per aquest motiu Casellas va indicar que aquest és un “gran pas per a la Fadea en el món de l’esquí”.
La campanya de recollida de taps per aquesta iniciativa solidària va arrencar a l’abril i s’ha pogut recaptar un 25% del cost total; és a dir, dels 4.000 euros que val se n’han obtingut 1.000. Ha estat l’empresa que gestiona el centre de triatge d’envasos la que hi ha aportat la part restant i ahir va entregar la cadira. La iniciativa va sorgir del departament de Medi Ambient, que va detectar que hi havia moltes recollides d’aquest tipus que acabaven beneficiant entitats de fora del país. Amb la col·laboració dels bombers i les deixalleries comunals es va fer la col·lecta de taps i es va portar al centre de triatge per després reciclar-los. El director de Medi Ambient, Marc Rossell, va explicar que el gran nombre de causes solidàries que s’han encavalcat amb aquesta ha fet que no s’assolissin els objectius. En tot cas, la iniciativa ha ajudat a potenciar la recollida d’envasos.
Per la seva banda, l’assessor de Benestar, Ramon Nicolau, va destacar la importància que les campanyes de reciclatge tinguin una vessant social. Així mateix, va remarcar que l’esport no només és una qüestió de lleure sinó també de salut i benestar i, en el cas dels discapacitats, una eina d’integració social ja que aquest col·lectiu comparteix instal·lacions i horaris amb la resta de la població. Nicolau va concloure que donar aquesta cadira era una “responsabilitat col·lectiva”. La recollida de taps es manté activa i amb la possibilitat de reciclar en benefici d’associacions.
Per altra banda, Rossell també va informar que el Govern ha enviat el requeriment a la propietat de l’immoble d’Incles on es va produir un vessament d’hidrocarbur perquè faci l’estudi de diagnosi inicial.