Les inscripcions per participar a la rua conjunta de Carnestoltes 2020 d’Escaldes-Engordany i Andorra la Vella, que se celebrarà el 22 de febrer, ja estan obertes als departaments de Cultura dels comuns d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. El termini per apuntar-s’hi ja està obert i acaba el 20 de febrer a les 13 hores. L’organització recorda que el nombre mínim de persones per participar en el concurs de comparses és de vuit i que està obert a totes les edats. La temàtica de les disfresses és lliure i el jurat en valorarà l’elaboració i l’originalitat, així com la posada en escena durant la cercavila i la qualitat de la coreografia.
El concurs manté les dues categories de premis. La del concurs de comparses, amb premis de 500 euros (primer), 350 euros (segon), 250 euros (tercer) i 200 euros (quart); la comparsa més familiar (200 euros); i la del concurs de coreografies, amb premis de 300 euros (primer), 250 euros (segon) i 200 euros (tercer).
Per participar en la rua amb elements motoritzats, vehicles o estructures mòbils que comportin un possible risc per als participants, públic o mobiliari urbà caldrà presentar un document justificatiu de la contractació d’una assegurança de responsabilitat civil per cobrir qualsevol accident i/o desperfecte. A més, l’organització recorda que no s’acceptarà cap inscripció amb vehicles grans d’entre 3 i 3,5 tones per fer de carrossa per evitar problemes de circulació durant la rua.
El calendari d’activitats
Les activitats conjuntes de Carnestoltes començaran el divendres 21 de febrer, a les 19 hores, amb el pregó i la penjada del Carnestoltes. L’acte serà a l’avinguda Meritxell, 97 (a l’altura de l’antiga seu d’Andorra Telecom) i comptarà amb la col·laboració del grup de teatre Making off.
Al dia següent, el dissabte 22 de febrer a partir de les 18 hores, se celebrarà la rua. Els participants hi hauran de ser des d’una hora abans al parc de la Mola d’Escaldes-Engordany des d’on començarà la desfilada en direcció al carrer de la Constitució, carrer del Parnal, avinguda de les Escoles, avingudes Carlemany i Meritxell, carrer les Canals, carrer Mossèn Tremosa, carrer Mossèn Cinto Verdaguer, carrer Doctor Nequi, avinguda Príncep Benlloch i plaça Príncep Benlloch, on finalitzarà la rua. En acabar, hi haurà, a la plaça del Poble, una botifarrada per a tots els participants i l’actuació de les comparses que se sumin al concurs de coreografies a la sala Consòrcia del Centre de congressos. Abans de finalitzar la festa es donaran a conèixer els guanyadors dels concursos.
El dilluns 24 de febrer la sala Prat del Roure d’Escaldes-Engordany acollirà una festa infantil de disfresses a partir de les 17.30 hores amb berenar per a tots els participants i el dimarts 25, a les 18 hores, se celebrarà el final de festa amb el tradicional Robatori de les Olles, el judici i cremada del Carnestoltes. Serà a la plaça Guillemó i anirà a càrrec del grup de teatre Making off i els esbarts dansaires d’Andorra la Vella i Santa Anna d’Escaldes-Engordany.