La quarta edició del Black Friday és a punt de començar. Tindrà lloc el cap de setmana vinent. L’objectiu de la iniciativa, segons Andorra Turisme, és captar turistes interessats en l’oferta de shopping del país. I mentre la campanya de comunicació d’aquest organisme sobre l’esdeveniment continua present als mercats de proximitat, especialment a Catalunya i a les ciutats de Tolosa i Perpinyà, les associacions de comerciants del país tenen opinions dispars sobre l’oportunitat i la utilitat d’aquesta iniciativa de cara a incentivar les vendes. Això sí, totes les associacions consultades coincideixen a assenyalar que no tenen dades objectives que els permetin determinar si hi ha un plus en les vendes realitzades durant el cap de setmana dedicat al Black Friday. 
Així, la presidenta de l’Associació de Comerciants de l’Avinguda Carlemany i Travesseres, Susagna Venable, va declarar que es tracta d’una tradició importada dels Estats Units, però que no es porta a terme de la mateixa manera, ja que allà s’ofereixen als clients articles que no s’han venut durant l’estiu, per exemple, o de la temporada passada, i en canvi aquí hi ha una imatge distorsionada del que representa aquest esdeveniment, que “no s’hauria de convertir en unes rebaixes avançades”. En aquest sentit, va dir que la posada en marxa d’aquesta iniciativa va ser “consultada” per Andorra Turisme, però “no consensuada” amb els comerciants. La participació de les botigues és totalment opcional, va recordar, i pel que fa a les modalitats d’adhesió dels comerços varia força. N’hi ha que rebaixen preus d’articles que estan a la venda, n’hi ha que venen productes “específics” i n’hi ha que regalen algun detall amb motiu de la compra efectuada durant aquest cap de setmana. La durada de les promocions també varia, perquè algunes botigues les fan extensives a tota la setmana. En la seva opinió, l’esdeveniment no s’hauria d’organitzar. En un sentit oposat es va manifestar la presidenta de l’Associació de Comerciants de l’Avinguda Meritxell, Sònia Yebra, que en va fer una valoració positiva, ja que l’edició de l’any passat va rebre una gran afluència de persones als comerços, tot i que va reconèixer que no disposen d’un balanç oficial. Igualment, va assenyalar que considera la iniciativa una bona aposta  “que en principi s’ha de seguir portant a terme perquè es pugui consolidar”. 
Les associacions hoteleres divergeixen sobre si el Black Friday genera una major afluència de visitants al país. La presidenta d’Autèntics Hotels d’Andorra, Cristina Canut, diu que sí que “es nota que la gent puja a comprar”, cosa que ja va percebre l’any passat. Això sí, a les parròquies centrals. En aquest sentit, va dir que ara per ara el divendres de la setmana passada ja tenien més reserves per al cap de setmana del Black Friday que per al cap de setmana anterior.
Per la seva banda, el president de la Unió Hotelera d’Andorra (UHA), Carles Ramos, va dir que de moment no disposen de dades d’ocupació tancades per al pròxim cap de setmana. En qualsevol cas, va afirmar que pel que percep “no crec que la celebració del Black Friday tingui una influència significativa de cara a un augment de l’ocupació hotelera”. De tota manera, l’any passat es va registrar un bon nombre de visitants a les parròquies centrals, ja que a Andorra la Vella es va arribar al 90% de mitjana i a Escaldes-Engordany, al 80%, segons va informar l’UHA. 
A més dels establiments comercials i hotelers, també altres sectors aprofiten el Black Friday per oferir els seus productes amb descomptes. Pal Arinsal va anunciar la setmana passada que en ocasió de l’esdeveniment vendria 10.000 forfets de dia a meitat de preu. En un comunicat, recordava que “aquesta segona edició del Black Friday es posa en marxa després de l’èxit del 2017”, que es va traduir en la venda dels 10.000 forfets de temporada en 24 hores.