La conferència i taula rodona Oportunitats i reptes al sector del comerç, que va tenir lloc ahir a l’edifici Crèdit Centre, va tractar de la necessitat de flexibilitzar els horaris comercials, la importància de les zones de vianants, la necessitat de col·laboració entre els sectors públic i privat i, finalment, el foment l’associacionisme.

En aquest sentit, el president de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis, Marc Pantebre, va criticar obertament el nou calendari comercial aprovat pel Govern, ja que “crea desconcert al consumidor”.
Així, Pantebre va apuntar que els horaris comercials han d’adaptar-se a les necessitats de la demanda. Per la seva banda, el president de la Cambra va insistir en la necessitat d’habilitar una zona de vianants que faciliti “una compra tranquil·la” i que generi pols d’atracció complementaris a l’activitat comercial. Pantebre va dir que “aquest és un debat que no es pot ajornar més” i que necessita la implicació dels comerciants per arribar a una decisió ferma, i va advertir que “el consumidor no tolera els experiments”.
El president de la Cambra de Comerç va dir que les xifres del 2008 parlen per si soles. El 46% dels turistes vénen a comprar i, per tant, “som una destinació turisticocomercial”. Les dades també diuen que l’element més mal valorat, amb un 5,3 sobre 10, és l’entorn. Per capgirar les estadístiques, Pantebre va dir que cal mantenir el diferencial de preu, no augmentar la pressió fiscal dels comerços, rebaixar els costos de les infraestructures, així com les taxes comunals i els lloguers, i establir una coordinació entre els agents públics i privats.
Aquest darrer aspecte també va ser apuntat com a fonamental pel regidor de l’Ajuntament de Barcelona Jordi Portabella, que va explicar que arribar a acords entre els sectors públic i privat ha estat un dels grans èxits de Barcelona per poder implementar els projectes amb bons resultats. 
De la seva banda, l’ambaixador especial amb missió de desenvolupar les relacions amb Europa,  Òscar Ribas, va manifestar  que la futura internacionalització d’Andorra suposarà un repte per als comerciants ja que hauran d’assumir més costos.