L’Ajuntament de la Seu adjudica a l’empresa Jornet Llop Pastor Arquitectes SLP, per un import de 18.289 euros, la redacció del projecte de pacificació del carrer Regència d’Urgell, un dels carrers cèntrics de la ciutat, situat entre l’avinguda Pau Claris i el carrer Llorenç Tomàs i Costa. 

La Seu d’Urgell, argumenta l’alcalde, Joan Barrera, “és una ciutat on des dels Jocs Olímpics no hi ha hagut cap canvi significatiu pel que fa a l’urbanisme” i l’actual consistori, precisa, creu “que s’ha d’entrar en el segle XXI també a nivell urbanístic, és a dir, que la ciutat sigui més per a la gent i menys per als vehicles”. El projecte, per tant, és crear un eix entre Regència d’Urgell, Sant Ermengol, Sant Ot i part de Pau Claris, on els carrers “siguin agradables per als vianants i potenciïn l’activitat comercial de la zona”. El primer pas és el que es farà a Regència d’Urgell, mentre que Sant Ermengol, Pau Claris i Sant Ot s’adjudicaran en un lapse de temps no gaire extens, assegura. 

En aquesta revisió del model urbà, hi afegeix, també està prevista una actuació davant de l’escola Pau Claris. L’objectiu: eliminar els fums  nocius de davant del centre escolar, “que és una reivindicació de l’AFA i és un projecte que nosaltres també tenim al cap des del principi del mandat”. Per dur a terme aquesta iniciativa compten d’obtenir una subvenció de la Direcció General de Trànsit. 

Terminis? De moment està adjudicada la redacció del projecte de Regència d’Urgell a un despatx barceloní, amb l’objectiu de tenir-lo enllestit ja a l’octubre. A partir d’aquí, la previsió és poder començar l’obra entre finals d’aquest any i principis del vinent, “perquè sigui realitat al més aviat possible, durant el 2005”. Pel que fa als altres carrers implicats, Sant Ot i Sant Ermengol, així com Pau Claris, la intenció és poder anar-los adjudicant al llarg del pròxim exercici. 

En la posada en marxa de tot aquest replantejament urbanístic, assegura Barrera, es tindrà en compte els veïns i comerciants afectats. “Però aquí no es tracta de treure els vehicles, d’eliminar-los, el que volem fer és aconseguir que siguin vies lentes pacífiques”. Sí que afectarà, admet, una part de les places d’aparcament, “perquè el que volem és que siguin vies pacífiques”, insisteix Barrera. Amb els veïns tant de Sant Ermengol com Regència d’Urgell ja s’han realitzat dues reunions, indica, per exposar-los la idea, i farem noves assemblees un cop rebin el projecte redactat pels arquitectes, “perquè volem que tothom hi digui la seva, que sigui un projecte de tots, no només de l’Ajuntament”, conclou.