El grup de treball que s’ha d’encarregar de revisar el model de transport sanitari va celebrar dilluns la primera trobada. La reunió, en la qual van participar tots els membres de l’organisme (ministeri de Salut, SAAS, CASS, ministeri d’Afers Socials, bombers i Creu Roja), va servir per mantenir una primera presa de contacte i perquè cada actor pogués exposar els serveis que du a terme i els mitjans dels quals disposa.


L’objectiu era, segons el ministre de Salut, Joan Martínez Benazet, “posar sobre la taula les diferents preocupacions” que existeixen, com ara el límit entre el transport sanitari i el sociosanitari, de quina manera s’ha d’activar el transport sanitari no urgent i el sociosanitari individual i què fer un cop finalitzi el contracte pel transport sanitari amb Ambulàncies del Pirineu. El ministre va apuntar que es van posar sobre la taula dades sobre el transport que fa cada actor i que també s’analitza “qui paga què”. Com ell mateix va resumir, es tracta de “posar ordre”, ja que la voluntat és regular unes pràctiques que fa anys que es duen a terme però que no sempre són clares o hi poden haver dubtes sobre qui les ha de fer.


Els implicats es van emplaçar a formar grups de treball per recollir totes les dades necessàries i a finals de gener es farà una altra reunió.


El director de la Creu Roja, Jordi Fernàndez, es va mostrar especialment agraït que l’entitat hagués pogut formar part de la comissió i va indicar que van expressar la voluntat d’assumir més transport social, però deixant clar que abans de prendre cap decisió cal tenir en compte que s’hauran de dotar de més mitjans.


Un altre col·lectiu que es mira amb especial interès la comissió, és el dels bombers. Des del 2014 assumeixen el transport sanitari nocturn, però el cert és que aquells transports no urgents els hauria de fer l’empresa contractada pel SAAS. És per això que el treball que es faci a partir d’ara haurà d’aclarir les competències. Benazet va destacar la bona voluntat per part de tots els integrants del grup.