El Simposi internacional de màrqueting (SIMA) va oferir ahir diverses ponències sobre iniciatives relacionades amb l’aplicació de les noves tecnologies, sobretot en relació amb els telèfons mòbils. Representants de FEDA i Andorra Telecom van presentar alguns dels seus projectes relacionats amb la voluntat d’Andorra de convertir-se en un smart country.

FEDA ja està desenvolupant una prova pilot per implantar una xarxa intel·ligent d’energia. Tal com va explicar el cap de projectes estratègics de FEDA, David Astrié, la prova té per objectiu una millor gestió de l’energia produïda de manera que s’integrin tots els llocs de producció que no formen part d’una gran central en una xarxa.
A més, s’han instal·lat comptadors en diversos edificis per controlar el consum energètic, tenint en compte el volum i els horaris. La idea és obtenir aquestes dades per analitzar-les posteriorment i durant l’any vinent fer la segona fase de la prova pilot, que consistirà a aplicar unes tarifes adaptades al consum que s’hagi analitzat en cada cas.
Per la seva banda, el responsable de relacions amb els clients i màrqueting d’Andorra Telecom, Carles Casadevall, va recordar la intenció de disposar d’una xarxa wi-fi oberta per poder accedir a aplicacions per al comerç a finals d’any.