L’Observatori de la Sostenibilitat d’Andorra (OBSA), Iniciativa Actua i Mobilitat estan treballant conjuntament en una iniciativa que ha de contribuir a millorar la gestió del trànsit, segons va explicar el director de l’OBSA, Marc Pons. Tot i que es preveu que el projecte “cent per cent andorrà”, tal com va remarcar Pons, es pugui posar en marxa al setembre, aquest juliol ja s’ha portat a terme una prova pilot a l’avinguda de Salou d’Andorra la Vella.

Concretament, la línia de treball se centra en la visió per computació amb càmeres amb la finalitat de poder fer comptatges de vehicles d’una forma més precisa que amb els sistemes actuals. I és que, a diferència d’aquests, el nou sistema no només permet determinar el nombre de vehicles que passen per un punt determinat sinó que els discrimina segons la tipologia, de manera que és possible saber-ne amb precisió el nombre total però també quants turismes, motocicletes, camions, autobusos i, fins i tot, vianants han passat per un punt concret, i el dia de la setmana i l’hora en què ho han fet.

Així, aquest sistema, que pot ser complementari als actuals que hi ha a la frontera d’entrada i sortida del país, permet un “coneixement més precís que ajudarà a gestionar millor el trànsit”, segons Pons.