L’estació nacional d’autobusos (ENA) presentava ahir al matí un aspecte poc habitual. Els rètols lluminosos només preveien tres sortides durant tota la jornada, una de les quals segurament no es va acabar produint, perquè tenia com a destinació Reus. Les altres dues sí, ja que la destinació era Tolosa, l’única que va funcionar ahir, segons va confirmar el director de la infraestructura, Jaume Vidal. Així les coses, fins a un 95% del servei va quedar anul·lat, des d’ahir a les 10 del matí fins avui a la mateixa hora, quan està previst que finalitzi el tall de la frontera sud per part dels pagesos catalans. Amb aquests números, l’ENA va registrar un rècord d’inactivitat des de la seva creació, ara fa set anys.

Durant el matí, només hi va haver una excepció, però no exempta de curiositat. Un dels busos del servei de Lleida va aconseguir arribar fins a la frontera, on hi va haver de deixar els passatgers que van entrar al país a peu.

En altres ocasions en què hi havia hagut talls de trànsit provocats per protestes del sector agrícola, algunes línies havien desviat la seva destinació per la frontera francoandorrana, però en aquesta ocasió no va poder ser possible, ja que el punt fronterer de la zona de Puigcerdà també estava tallada per la protesta dels pagesos i no va servir com a alternativa. 

Amb aquesta situació, el director de l’estació d’autobusos va destacar que les companyies de transport van ser previsores i van tancar el dia amb temps per a la venda de bitllets, de manera que “han evitat que s’hagi generat un caos d’usuaris que venien a reclamar, tothom estava avisat i hi ha hagut poques incidències”, va destacar. “Aquesta vegada –va afegir– tot ha estat molt clar perquè hi ha hagut previsió, mentre que altres cops tot plegat era més confós”.