La 7a edició del Projecte Tàndem bat rècord de participació amb un total de 93 alumnes i 18 docents del centre de Formació Professional (FP) d’Aixovall, cinc empreses i, per primera vegada, s’han incorporat també estudiants i professors de les branques sanitària i sociocomunitària. Cal recordar que el programa té com a objectiu implicar la comunitat educativa d’FP amb projectes innovadors que es desenvolupin a les empreses i potenciar el talent dels alumnes. Avui s'ha celebrat la gran final del projecte al centre d’FP. 

Els equips finalistes han disposat de 10 minuts per presentar les seves solucions innovadores als reptes que plantegen cinc empreses del país: Caldea demanava com atraure parelles al nou Resort hotel i SPA; Ràdio i Televisió d’Andorra, com aconseguir més espectadors de la franja d’edat jove; Tècniques d’Avantguarda, com resoldre i gestionar la necessitat que té una persona d’un servei professional qualsevol a domicili; el Centre Mèdic Valira, com donar eines i recursos per prevenir patologies visuals als menors de sis anys; i per últim, HomeBox, amb el repte de com coordinar ciutadans del país i els seus clients per efectuar una mudança fent un bescanvi de competències professionals. Finalment, l’equip guanyador va ser  Ducks&Rabbits amb la seva proposta per fer front al repte que plantejava el Centre Mèdic Valira. 

A la gran final ha estat present la ministra d’Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla, que ha destacat que aquest projecte, després de set anys “s’ha consolidat com a exitós”. Per a Vilarrubla, Tàndem respon al plantejament competencial del ministeri: “cada cop els empresaris busquen que els treballadors, a banda dels coneixements necessaris, tinguin iniciativa, siguin innovadors, sàpiguen trobar solucions i puguin treballar en equip”. Al seu torn, el ministre de Presidència, Economia i Empresa i president d’Andorra Business, Jordi Gallardo, ha assenyalat que “aquest projecte ens ha permès involucrar empreses del país en un procés d’innovació oberta, sens dubte una nova manera de fer que permet a les empreses incorporar metodologies que els ajudi a trobar solucions creatives i innovadores a les seves principals problemàtiques”. 

D’altra banda, la directora d’Andorra Business, Judit Hidalgo, ha destacat la consolidació del projecte Tàndem i va explicar que “estem treballant amb les empreses per donar suport perquè incorporin algunes de les solucions proposades pels alumnes. Enguany, ja tenim dues de les empreses que ho estan valorant. En altres edicions, una empresa va incorporar parts de les solucions ofertes pels alumnes i altres ho van portar inclús als seus òrgans de decisió adaptant algunes de les solucions a l’empresa”.

Edicions anteriors
La participació al Projecte Tàndem ha anat en augment d’ençà que va iniciar-se l’any 2017. Així, en la primera edició van participar 11 alumnes dirigits per cinc docents i la implicació d’una única empresa; en la tercera edició, van ser 72 alumnes tutelats per 12 docents i tres empreses i en la sisena edició, van ser 91 alumnes dirigits per 12 professors, mentre que el nombre d’empreses que van participar es va mantenir a tres.