Ràdio i Televisió d’Andorra, RTVA, ha tancat el 2010 amb un resultat de la comptabilitat financera negatiu d’un milió d’euros, segons ha informat el director general de l’ens, Jordi Marticella.

Pel que fa a aquesta xifra, però, cal assenyalar que el dèficit pressupostari ha estat de 573.249 euros, als quals cal sumar una provisió de fons de 382.536 euros corresponents a les indemnitzacions que s’haurien de pagar per l’acomiadament de l’exdirector executiu Joan Besson i d’un altre treballador, si finalment la justícia acaba donant raó als dos querellants.
Marticella ha exposat en la roda de premsa convocada per explicar el tancament pressupostari i financer del 2010 que el dèficit s’ha reduït i va posar de manifest l’esforç en la contenció que s’ha fet. D’aquesta manera, ha remarcat la davallada del 10% de la despesa de personal, que passa de 3,5 milions a 3,1, tot i haver de pagar les corresponents indemnitzacions a les persones que es van acomiadar, concretament de 179.967 euros. La plantilla ha passat de 111 a 101 persones. Algunes han estat acomiadades, d’altres han marxat i no s’ha cobert la plaça i, finalment, no s’han renovat alguns contractes, segons ha exposat Marticella.
Al llarg del 2010 RTVA va rebre 2,9 milions de transferències del Govern, un 13,5% menys que l’any anterior, i també es va reduir força la quantitat d’ingressos per publicitat, concretament un 15,15%. El cost d’explotació, sense tenir en compte la inversió real, que va ser de 300.000 euros, s’ha reduït un 16,18%, passant dels 5,1 milions del 2009 als 4,3 de l’any passat. El deute total és ara com ara de 3,5 milions.
De cara a aquest any, Marticella ha exposat que la intenció és continuar reduint el cost d’explotació i ha conclòs que l’objectiu és “l’equilibri pressupostari” un cop redimensionada l’entitat al llarg del 2010.
Finalment, pel que fa a l’afer Besson, Marticella ha exposat que ja han fet recurs al Tribunal Superior. Cal destacar que la provisió per indemnitzar Besson és de 229.127 euros més els 33.223 de la CASS, mentre que en el cas del segon treballador que ha presentat recurs la provisió és de 104.965 a més dels 15.220 per a la Seguretat Social.