Santa Coloma celebrarà del 21 al 23 d’agost una nova edició de la festa major amb una programació que combina les activitats més tradicionals amb noves propostes impulsades per la nova Comissió de Festes. Durant tres dies, diferents espais del poble acolliran activitats familiars, música, cultura popular i esport, mantenint l’esperit de trobada veïnal que caracteritza la celebració.
“Volem agrair la implicació i la feina que han fet per preparar aquesta festa major, mantenint les activitats més tradicionals i, alhora, incorporant noves propostes que aporten aire fresc al programa i amplien l’oferta per a totes les edats”, ha assenyalat la cònsol menor, Olalla Losada, posant en relleu que es mantenen grans clàssics com la sardinada, l’arrossada popular de diumenge i el concurs de flams, entre altres.
Entrant al detall de la programació, la festa major començarà aquest divendres, 21 d’agost, amb el tradicional repic de campanes i la traca d’inici, acompanyats per la Canillo’s Band Tocant. La jornada continuarà amb la festa de l’escuma amb coca i xocolata i una de les novetats d’aquesta edició, el correbars pels carrers de Santa Coloma. Al vespre se celebrarà la sardinada popular i la nit continuarà amb el concert d’Unicornios Lokos i una sessió de DJ DYDY.
Dissabte 22, el programa combinarà esport i activitats per a totes les edats. La jornada començarà amb el torneig popular de pàdel i continuarà amb diferents propostes a l’Espai Columba, entre les quals hi haurà un espectacle de contacontes, jocs d’art romànic i animació infantil. A la tarda serà el torn dels inflables Wipeout i Toro Mecànic per a adults i del concurs de flams, mentre que la nit estarà protagonitzada pel concert de La Correfoc Band i DJ DYDY.
La celebració continuarà diumenge 23, quan tindran un pes especial les activitats més tradicionals, amb el campionat popular de petanca, una ruta medieval pel poble de Santa Coloma, la missa solemne, el vermut, la ballada de sardanes amb la cobla Ciutat de Manresa i l’arrossada popular. A la tarda se celebrarà el campionat de botifarra i el Ball de la Gent Gran, i la festa major encararà la recta final amb una sessió de Zumba Fluor amb Tamara Martos, el castell de focs artificials, condicionat al risc d’incendi, i una última sessió de DJ DYDY.