Els fidels han omplert de gom a gom la catedral de Santa Maria d'Urgell en la celebració de cloenda de l'Any Jubilar, un any marcat per la reconciliació i l’esperança. L'acte ha estat presidit per monsenyor Josep-Lluís Serrano, juntament amb el bisbe emèrit d’Urgell, monsenyor Joan-Enric Vives, i hi han assistit el Consell Episcopal i sacerdots de la diòcesi, a més de representants de les delegacions diocesanes, un gran grup de religioses de la Sagrada Família d’Urgell, que han renovat els seus vots, i diversos moviments eclesials.
El Jubileu és anomenat també Any Sant perquè és un temps en què s’experimenta que la santedat de Déu ens transforma. Així ho ha destacat Serrano en la seva monició d’entrada, en la qual ha agrait a tots els presents la seva tasca i la seva pregària en aquest any jubilar que s’acaba. L’Any Jubilar convocat pel Sant Pare es va iniciar el 25 de desembre del 2024 i acaba a Roma el 6 de gener del 2026. La convocatòria del Jubileu Pelegrins de l’Esperança del Papa Francesc, ha cercat, com el mateix Sant Pare deia, "mantenir encesa la flama de l’esperança que se’ns ha donat, i fer tot el possible perquè cadascú recuperi la força i la certesa de mirar el futur amb ment oberta, cor confiat i amplada de miralls".
En la seva homilia, Serrano ha posat en relleu el sentit de família: “avui ens apleguem a la nostra casa mare, l’església d’Urgell, la Catedral de Santa Maria”, en la cloenda d’un any de Iúbilo, un any d’esperança i de diòcesi. Ha recordat el convit del Papa Francesc per a viure el pelegrinatge d’esperança.
Aquest Jubileu ha ajudat a restablir un clima d’esperança i confiança, com a signe d’un nou renaixement que, segons Serrano, tots percebem com a urgent. "Cal que siguem capaços de recuperar el sentit de la fraternitat universal, sense tancar els ulls davant la tragèdia de la pobresa que impedeix a homes, dones, joves i nens viure de manera humanament digna", resumeix el Bisbat en un comunicat.