
La plataforma ciutadana Sí als Nostres Drets, que busca suports perquè es despenalitzi l’avortament en tres supòsits mínims o terapèutics, va aconseguir aplegar ahir, durant la Diada de Sant Jordi, més de 300 signatures.
Durant la primera setmana de campanya divulgativa la plataforma va superar les 1.200 signatures, de manera que amb les aconseguides ahir se sobrepassaran les 1.500 persones. Una de les portaveus de Sí als Nostres Drets, Anna Dolsa, va manifestar que “molta gent sabia de què anava i venia decidida a signar”. Per aquest motiu, els integrants de la plataforma ciutadana van valorar la idea d’instal·lar-se a la plaça del Poble de forma molt positiva i van reconèixer que algunes persones els havien plantejat dubtes. “N’hem acabat convencent alguns, d’altres potser pensaven que demanàvem la despenalització total i a altres les seves creences religioses no ho permeten o es creuen que pot provocar una crisi institucional”, va indicar Dolsa. Amb tot, va afegir, són “una minoria, molt minoria”. La recollida de firmes s’allargarà fins al juny.