Fa uns mesos Andorra Turisme va presentar una nova iniciativa per respondre fonamentalment al repte de millorar l’impacte del turisme sobre el medi ambient i sobre les persones. Doncs bé, durant aquest temps sis equips formats per experts nacionals i internacionals han estat treballant per aterrar aquest repte en tres àmbits: el turisme del benestar, de l’esport i prèmium. Ho han fet de la mà de l’empresa Imagine Creativity Center de Xavier Verdaguer. I ha estat avui quan s'ha presentat la feina realitzada per cadascun d’ells sota el lema Andorra al natural - l’entorn on germinen les idees. “Un clar exemple d’allò que denominem marca Andorra: un projecte que no només dona a conèixer el nostre país, sinó que també busca aportar valor afegit”, ha exposat el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres.
La intenció inicial era escollir un o dos dels projectes sorgits però ara per ara tots semblen “factibles” i de moment no se’n descarta cap, segons ha explicat el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku. Tenint en compte, però, que encara s’han d’avaluar més i que el pressupost per al 2024 no hi destina cap partida per posar-los en marxa, Budzaku ha indicat que els projectes que finalment es portin a terme podrien trigar entre tres i cinc anys a veure la llum.
Com podem fer que el ciclisme integri els visitants al territori i com podem millorar la massificació i l’experiència del turista amb la intel·ligència artificial són els dos projectes de l’àmbit esportiu. Com fer d’Andorra la millor destinació de turisme de benestar holístic per a silvers i com convertir Andorra en la millor destinació de turisme de benestar holístic són els dos del món del benestar. Com fer que Andorra tingui una proposta de turisme prèmium per atraure els inversos nòmades i com podem reconvertir el patrimoni històric per crear una experiència turística prèmium durant tot l’any, són les dues iniciatives sorgides d’aquesta mena de laboratori d’idees. Un laboratori treballat a distància que va culminar en un cap de setmana presencial al Principat i en el qual els experts van treballar plegats incorporant, a més, tres persones que s’ha considerat que destaquen en cadascun dels àmbits escollits: l’exciclista professional i fundadora d’Andona, Xary Rodríguez, la professora de ioga i bioterapeuta, Marta Rosinach, i el propietari de l’hotel Hermitage, Josep Areny.
Nova campanya
I són precisament aquestes tres persones les que protagonitzen les peces creatives i divulgatives elaborades per l’explorer de National Geographic, Javier Corso, que va documentar tot el procés. Unes peces que ja des d’ahir a la tarda es poden veure en diferents suports, com ara canals de TV i YouTube de National Geographic, les xarxes socials o la cadena FOX o en un microsite creat expressament a la pàgina web de National Geographic.