La piscina gran del Complex Esportiu i Sociocultural d’Encamp està tancada des de divendres per seguretat, per precaució i per respectar el reglament després que els tècnics de manteniment de l’aigua detectessin que els paràmetres del clor eren més elevats del normal.


Cada dia es fan unes tres o quatre analítiques de l’aigua per comprovar que tot sigui correcte. Una de les proves fetes divendres va marcar que el nivell de clor total, que no pot sobrepassar en 0,6 unitats el clor lliure, superava lleugerament l’establert al reglament de piscines. L’anomalia, tot i que no suposa cap risc per a la salut dels usuaris, cal tractar-la amb precaució i per això es va decidir no permetre-hi el bany, segons el cap del departament de Joventut i Esports, Manel Sánchez.
Ahir es va fer un tractament d’oxigenació dels filtres per estabilitzar els nivells de clor. Des del Comú es va indicar que a banda dels tècnics de l’empresa subcontractada que fan el manteniment del Complex Esportiu i Sociocultural, també hi ha el suport d’una empresa especialitzada en el tractament d’aigües de piscines. A més es va exposar que s’ha anat informant des de divendres els usuaris i se’ls ha donat l’opció de la piscina exterior de la Mola i, per als socis, els centres esportius d’altres parròquies amb els quals hi ha un conveni firmat. Per a les famílies amb infants se’ls va indicar que la piscina petita del complex està oberta. Es preveu que la piscina gran es pugui tornar a obrir entre avui a la tarda i dijous.
Dissabte la piscina de la Mola també va haver de tancar unes tres hores ja que es va trencar el filtre del robot que la neteja.