L’Oficina Nacional de Turisme (ONT) ha vist incrementada l’activitat lleugerament aquest estiu, des del mes de juliol fins al setembre, respecte de l’any passat.

Aquest augment s’ha xifrat en el 3%, i d’aquesta manera cal destacar que han estat 23.476 les persones que han passat per aquesta instal·lació a demanar qualsevol tipus d’informació turística. Una de les dades que posen de manifest des d’Andorra Turisme és que ha estat especialment considerable l’increment registrat al mes d’agost. En aquest sentit, cal esmentar que durant aquest mes es va rebre 9.959 visites, la qual cosa representa el 16% més respecte del mateix mes de l’any passat.
Una vegada més són els espanyols els turistes que de manera més habitual es dirigeixen a aquesta oficina a demanar informació. Així, van ser 9.205 els turistes d’aquesta nacionalitat registrats a l’ONT, és a dir, un 39% del total. Un altre 28% dels visitants van ser europeus que no eren ni francesos ni espanyols i, de fet, els francesos s’han situat en tercer lloc amb 5.845 visites i el 25% del total. I com també ja és freqüent, han estat els catalans els més habituals en la categoria de visitants de l’Estat espanyol.
Pel que fa a les regions franceses, cal assenyalar que el 17% venien de l’Île de France i un altre 16,6% de Migdia-Pirineus, mentre que un altre 12,3% procedien del Llenguadoc. Referent als turistes europeus, destaquen els que procedeixen d’Alemanya, amb un 17,64% del total, i els del Regne Unit amb, el 15%. Aquests turistes europeus també han estat més nombrosos que altres anys. Els no europeus van representar un 4%.
Quant a les dades més concretes corresponents a aquests mesos d’estiu, el juliol va registrar un 3,45% més de visitants que el mateix mes de l’any passat i el total es va situar en 8.038 visites. L’agost, tal com ja s’ha esmentat, també hi va haver un volum de turistes superior al de l’any passat, mentre que al setembre la tendència va ser contrària al que havia passat els dos mesos anteriors i el nombre de persones que es van adreçar a l’ONT va ser un 14,96% més baix que el 2009. D’aquesta manera, mentre que aquest any han estat 5.479 els visitants que han anat a l’oficina, l’any passat ho van fer 6.443.


Un visitant que pernocta, que ve per primera vegada, interessat en la natura i que viatja amb la família
Una de les dades rellevants de les estadístiques facilitades per Andorra Turisme posa de manifest que el 76% dels visitants que van a l’Oficina Nacional de Turisme (ONT) són persones que pernocten al país. El 24% restant són excursionistes, és a dir, persones que vénen al país i marxen el mateix dia. Pel que fa al mitjà de transport que utilitzen aquests visitants per arribar a Andorra,  cal assenyalar que és majoritari el vehicle propi, ja que el 80% es decanten per aquesta opció. També destaca el fet que un 17% arriben en autobús i un altre 2% ho fan en autocaravana.
Més dades sobre el perfil d’aquest visitant posen de manifest que el 35% són famílies, el 29% parelles i el 15% grups organitzats. Un altre 13% manifesten que vénen sols i un altre 8% amb un grup d’amics. Un 72% són persones que fan la seva primera visita al Principat, mentre que un altre 28%, no. Pel que fa al motiu del viatge, la natura sembla que és l’atractiu més important per a aquestes persones, ja que el 46% l’assenyalen. L’altra raó principal continuen sent les compres, que és l’opció en un 36% dels casos.
La informació genèrica sobre Andorra representa més de la meitat de tot el material que han entregat al llarg de l’estiu a l’ONT. El material d’activitats representa un 33%, i s’hi inclou informació sobre Caldea, l’ecoturisme i les activitats a les pistes.